kind ziek. mama moet werken. oma met vakantie. STRESS

Vanochtend grote stress.
Toen ik Rebecca uit haar bedje haalde was ze helemaal warm. Haar temperatuur was 38,4. Ik moest werken, maar boven de 38 mag ze niet naar het Kinderdagverblijf.
Normaal is dit geen probleem, want mijn ouders passen dan graag op. Maar uitgerekend nu zijn ze met vakantie.   Ik had vandaag ook nog 2 belangrijke vergaderingen, dus de paniek was groot. Allerlei opties gingen door mijn hoofd, maar niets was beter dan dat ik zelf thuis bleef (mijn man was al een uur op zijn werk). Mijn werk gebeld, en daar deden ze gelukkig niet moeilijk, maar ik baalde wel (niet van Rebecca hoor, het kind kan er niets aan doen, is al zielig genoeg)
Tussen de middag was haar temperatuur al gestegen naar 39,6.
Morgen neemt mijn man dus maar een vrije dag, zo verdelen we het eerlijk.
Is dit jullie ook al eens overkomen ? en hoe werd dat opgelost ?

Ik moest even van me afschrijven, want weet ook niet goed wat ik vandaag nu moet doen, behalve wachten tot Rebecca weer wakker wordt, haar wat laten drinken en met haar tutten.

groetjes
Melanie
 
Hi melanie
Begrijp je stress. Gelukkig is onze zoon slechts 3 keer ziek geweest dit 1e jaar maar mijn schoonouders wonen in Belgie en mijn moeder is helaas overleden, dus wij kunnen niet bouwen op familie. ALs onze zoon ziek is werk ik of thuis en dan vraag ik onze oppas om die dag ook te komen, kan namelijk niet thuis werken met een ziek kind.
Dus misschien is het een idee om een vaste oppas 'aan te nemen' die je dan in deze situaties ook kunt vragen. Bij ons werkt dit heel goed en de oppas is een lieve oma van midden 50 dus is ook niet gelijk in paniek als een kindje ziek is en niet wil eten.
Ons bevalt dit goed.
Grt en beterschap met de kleine
Debb
 
hi Debby

Bedankt voor je reactie.   Goede tip van je, maar onze "vaste oppas" is dus mijn moeder. Ze is maar 2 weken per jaar met vakantie, en net nu zijn de kinderen ziek.
Gelukkig is Rebecca inmiddels weer helemaal opgeknapt, maar nu is onze andere dochter Marissa ziek ! En opa en oma natuurlijk nog met vakantie.
Gelukkig zijn mijn schoonouders morgen bereid om op haar te passen.
Echt ideaal vind ik het trouwens niet, want het liefst ben ik gewoon lekker thuis bij ze als ze ziek zijn.
groetjes
Melanie
 
Ik moest even reageren hoor...

Ik ben heel blij om te horen dat er ook ouders zijn die er wel voor hun kind zijn als ze ziek zijn, ook al is het erg veel geregel. Bij mij op het kinderdagverblijf (waar ik werk) worden de kinderen met zeer veel regelmaat gewoon gebracht als ze ziek zijn en dan niets zeggen he! Of zeggen dat ze 's nachts hebben overgegeven (zelfs nog om 6.30) en dan gewoon weer naar de creche brengen, want er is niets meer aan de hand?? Ze weten toch zelf ook wel hoe zo'n kindje zich voelt in alle drukte als hij "net" ziek is geweest. En wat nog het meeste voorkomt zijn kinderen die al een beetje pips zijn bij binnenkomst en dan zo'n hele vage temperatuur hebben. De thermometer schiet dan omhoog en blijft dan steken bij bv 36,7 ofzo. Een een paar uur later hebben ze in ene 39 graden koorts. Dat is het typische zetpil verhaal. Toch wegbrengen met een zetpil, want dan rek je de ochtend als ze weer opgehaald moeten worden. En het ergste is...dat er zo nog veel meer kinderen onnodig ziek worden doordat iedereen aangestoken word en Ik en mijn gezin dus ook weer...

Sorry voor het lange verhaal, maar moest ik even kwijt. Zo zie je maar weer, zo doen ook heel veel ouders het, echt belachelijk.

Oja ik heb een zoontje van 10 mnd, als die ziek is blijft of een van ons thuis of hij gaat naar opa en oma, maar meestal neemt een van ons een vrije dag.

groetjes van michelle
 
Hi Michelle en anderen, tja ik lees je verhaal en kan me voorstellen dat er ouders zijn die dat doen. Maar als onze zoon ziek is kan ik het toch niet over mijn hart verkrijgen om hemnaar de creche te brengen, waar hij het normaal prima naar zijn zin heeft. Dan vindt ik het belangrijk om hem in zijn eigen omgeving te hebben en ja dan is het even geregel maar tot nu toe is dat bij ons altijd gelukt. Gelukkig is ons mannetje niet vaak ziek maar wat je zegt dan wil ik er absoluut voor hem zijn.
Grt
Debby
 
Terug
Bovenaan