Kinder hypnose

Hallo,



Heeft er iemand ervaring met kinder hypnotherapie voor kinderen?

Mijn zoon heeft sociale angsten. Graag zou ik ervaringsdeskundigen horen of dit effectief is en veilig?



Groetjes Mette
 
Hallo Mette,

Kinderhypnose is zeer effectief en volkomen veilig. Juist door de fantasie van een kind kan het op gezellige, speelse wijze worden toegepast. Zie het als een geleide fantasie. Vergeet alle hypnose die je ooit op Tv hebt gezien, dit is wat het NIET is. Klinische hypnose is zeer effectief bij volwassenen en kinderen vanaf 4 jaar. Je zoons angst zit namelijk in het onderbewustzijn, waardoor bewuste adviezen en ondersteuning niet helpen.  Door die onbewuste angsten met 1 tot max. 3 sessies kinderhypnose (circa 20 minuten per keer) te koppelen aan dingen die hij wel durft of bijvoorbeeld aan superhelden die hij geweldig vindt, zal hij na behandeling DAT krachtige gevoel gaan krijgen en direct beter gaan functioneren. Hypnotherapie kent wel lange trajecten door de toegepaste methodiek. Kies je echter voor Hypnosetherapie op basis van Dave Elman, dan is het traject kort en de resultaten vaak spectaculair. Ik ben een ervaren Allround Hypnosetherapeut volgens Elman en heb een Hypnosepraktijk (Fielingz - voor volwassen) en een kinderhypnosecentrum (MevrouwGerda) in de regio Haarlem. Als er geen medische oorzaken zijn, is de sociale angst van je zoon heel goed te behandelen. Hoe oud is hij?
 
<span style="color: #000000; font-family: Arial, sans-serif; font-size: 13px;">Hallo, bedankt voor je reactie. Onze zoon is 8 en heeft moeite met praten tegen grote mensen en ook vind hij kinderen die hij niet goed kent spannend om mee om te gaan. Het is een hele lieve jongen en aan zijn uiterlijk ligt het zeker niet. Hij heeft geen zelfvertrouwen en kruipt vaak in de rol van mindere (praat thuis vaak ook met een kinderachtig stemmetje). Thuis is het een heel ander persoon maar kan daar ook moeite hebben met beleefdheidsnormen bv: niet willen feliciteren al ik of papa jarig is (dat vind hij raar staan om te doen) of sorry zeggen als hij per ongeluk iemand pijn heeft gedaan (hij gaat dan huilen uit schaamte denk ik...). Ik denk niet dat het helemaal selectief mutisme is of een vorm van PDD NOS maar kenmerken heeft hij wel. Hij is erg onzeker en op school valt hij niet op waardoor hij vooral in de vergeten-heid valt. Hij durft buiten niet mee te doen met de wilde spelletjes van klasgenoten. Hij heeft 1 jaar overgedaan bij de kleuters dus hij is de oudste. Ook heeft hij veel moeite met alleen dingen ondernemen. Waarschijnlijk omdat hij dan mensen tegen komt waar hij tegen moet praten. Gaat alleen naar buiten met een vast vriendje of bv zijn zusje. Heeft ondertussen wel Sta sterk training gevolgd zonder succes. Het hierheen gaan was al heel beangstigend. Ook homeopathie gedaan en dan nu speltherapie (ongeveer 11 keer geweest). De sessies gaan goed maar het in de praktijk brengen is lastig. Groetjes Mette</span>
 
Terug
Bovenaan