Kinderarts controle

vandaag controle gehad bij de kinderarts

Ethan weegt ruim 8,5 kilo en is 68,5 cm lang

Ethan loopt op veel dingen voor qua motoriek en we hebben daarom de mededeling te horen gekregen dat we Ethan even moeten remmen omdat hij te graag wil zitten en staan..

we moeten wat aandacht schenken aan het rollen omdat ze bang zijn dat Ethan anders het rollen over gaat slaan en daardoor moeilijker zelf kan gaan zitten.
Ethan is ontzettend sterk voor zijn leeftijd maar wel is gebleken dat rechts verder ontwikkelt is dan links..
hier moeten we dan ook mee aan de gang en over 6weken moeten we terug komen en gaan ze kijken wat zijn vooruit gang is en is het niet voldoen zal er fysio aan huis komen.

verder was de kinderarts zeer tevreden en vond ze hem een ontzettend lief en vrolijke vent met een ontzettend hoog knuffelgehalte

Fijn dat het allemaal goed was, en zo te lezen een snel manneke.
Heeft ze nog advies gegeven hoe je moet afremmen?
Mij lijkt namelijk dat je niet kan zeggen, je mag niet gaan zitten en hij dan luistert ;-)

Liefs Marina

Voorlopig zoveel mogelijk plat leggen en hem motiveren voor het draaien wat hij vanavond al aardig deed met beetje hulp.. Als ik me vinger uit steek pakt hij hem en rolt zo op zijn buik en dan gewoon heel vrolijk doen en daardoor vind hij het wel heel leuk met de hoop dat hij het zelf gaat doen

En kreeg de tip niet in de box leggen maar op de grond met de kleed en dan met enkele speeltjes uitdagen om te gaan draaien

Dat kunnen we mooi een paar keer doen per dag

het remmen is een drama ethan is elke keer aan het huilen van frustratie en boosheid

ik weet dat het voor een goed doel is maar voel me toch best een slechte moeder en moet echt tegen houden om het speelgoed niet dichterbij te leggen of een handje te helpen om op de buik te komen..

hier een filmpje van vanmorgen ik probeer hem zo ver te krijgen dat hij draait zo dat hij het speeltje kan pakken maar hij is er echt niet mee eens
http://www.youtube.com/watch?v=MgcGisM0bME

Hoi,
Wat hier ook altijd een leuk spelletje is, ik pak de handjes, zing een liedje en draai van links naar rechts, dus van de ene zij naar de andere!
Ook vinden ze het nogal eens leuk en interessant als mama voor ze gaat liggen en zelf rolt, kinderen zijn naapers dus hij zal je na wilen doen!

Die frustratie als ze ergens niet bij kunnen is juist datgene wat ze nodig hebben om zelf te leren bewegen, snap dat jij dat soms lastig vind, maar je helpt hem juist niet door het stiekem een stukje dichterbij te schuiven,,;-p ps:elk kindje heeft dat hoor.
Succes ermee!!

mj thnx voor de tips.. dat ga ik eens proberen.. zal er wel heel komisch uit zien als ik over de grond rol haha

maar wat je zegt bij kinderen is het aapje zien aapje doen..

Terug
Bovenaan