Kinderarts

Vanmorgen zijn we met Esmea bij de kinderarts geweest ivm reflux. Nou de kinderarts zei gelijk al dit is een heel onrustig kindje, zal altijd een druktemakertje zijn. Maar omdat ze zo onrustig is krijgt ze veel lucht binnen en heeft ze daar veel last van en heeft ze ook last van spugen. Verder heeft hij niet zoveel over de reflux gepraat (mijn man was mee, ik moest de oudste naar school brengen) maar ze moet nu fysiotherapie omdat ze ergens een ongemak heeft. En verder moeten we doorgaan met wat we deden (omhoog tijdens de voeding, goed boeren en weer goed omhoog houden) daarna moet ze even op haar buikje en daarna ong een uurtje zo in de box liggen met wat afleiding. En we konden proberen om haar ong 1 uur op de rechterzij te leggen. Mijn man is nu dus naar de prenetal om zo'n soort kussen op te halen zodat ze niet door kan rollen. En rust en regelmaat was heel belangrijk maar dat is een beetje lastig als je aldoor naar school heen en weer moet maar we doen ons best. We gaan al niet overal met haar heen waar het heel druk is, hebben we met de oudste ook niet gedaan als ze nog zo jong zijn. Zoveel indrukken en geluiden die ze dan krijgen en horen......vinden wij niet nodig. Dus de rust krijgt ze wel, nu nog de regelmaat maar volgens mij is die er ook al wel.
Verder groeit ze goed enzo dus hij belt ons volgende week om te kijken of het zo beter gaat en anders moeten we verder zoeken. Ik ben benieuwd of onze kleine meid zo wat tevredener wordt en niet meer zoveel huilt en (vooral) gilt.
De fysiotherapeut belt straks terug voor een afspraak, ben ook erg benieuwd wat die de 1ste x gaat zeggen en wat ze gaat doen.
Groetjes

Hoi,

Wij hebben ook een onrustig kindje. Ik merk dat zijn voeding regelmatig weer terugkomt, maar hij slikt het weer in. Tot nu toe lijkt hij er niet veel last van te hebben. Wij gebruiken een Breastflow-fles, hierdoor moet hij wel rustiger drinken. Dat scheelt.
Die rust en regelmaat is lastig, ja, dat merk ik zelf met 1 kindje, laat staan met meerdere kindjes!

Waarom moet je dochter om haar rechterzij liggen? Ivm het spugen?

Succes met de fysio!
Ik krijg de fysio morgen op bezoek ivm een voorkeursligging. Ben benieuwd.

Groetjes Marina

Hoii

hebben jullie ook al nutriton geprobeerd? (Joh.broodpit-meel) Het doet hier wonderen!
Merle was soms de hele dag wakker, en niet tevreden. Veel huilen en vaak spugen. Ook steeds voeding blijven terugslikken. Ik heb nu een paar dagen nutriton door de fles en heb een compleet ander kind in huis!

Hoop dat het allemaal helpt. Denk dat het allemaal fases zijn waar we even doorheen moeten. Straks als je met speelgoed en tv e.d bezig kunt houden wordt het vast makkelijker.

het blijft dingen uitproberen..s6 in ieder geval!

x

Hey,

Bij Lars helpt nutriton zoals bij Merle van Esther ook zo goed.
Lars was ook na iedere fles onrustig en veel spugen.
Hebben ook een tijd een reflux gedacht maar hij hoefde niet te huilen en het spugen was blijkbaar ook niet zo extreem als dat ik dacht.
Sinds we nutriton gebruiken (denk nu zo'n 5 weken) gaat het echt super. En we gebruiken maar de helft van wat op de verpakking staat.
Goed omhoog houden na de voeding doen we ook nog steeds en tussendoor goed laten boeren helpt ook. Hij spuugt nog weleens wat maar dat is echt zo weinig.

In ieder geval heel veel succes en hoop dat je snel een goede oplossing hebt.

Liefs Kim

Onze dochter moet op haar rechterzij omdat haar buikje aldoor vol met lucht zit en daar heeft ze veel last van. Zo komt het er beter uit. De HA zei op de linkerzij en nu in het ziekenhuis zeggen ze de rechterzij.........we doen allebei maar.
En de JHBPM deden we ook in haar flesje maar wij dachten dat ze daar moeilijkere ontlasting van had maar dat schijnt daar niet van te komen.
Omhoog houden doen we ook veel na de voeding en gelukkig komt morgen al de fysio dus ik ben benieuwd wat ze gaat doen en wat ze ervan vindt.
We zien al wel dat ze tevredener is want ze lacht eindelijk, ik las aldoor al wel de berichtjes van kindjes die lachten enzo en dat hadden wij nog niet maar nu gelukkig wel....!
Groetjes

Hoi Renate.

Ik hoop dat de fysio iets voor jullie meisje kan doen!
Hoop dat het snel beter gaat en ze niet meer zo gilt, ZO zielig voor haar en voor jullie!
Werkt het zijlig kussen goed?
Zou haar ook idd op beide zijden leggen anders krijgt ze straks een afgeplat hoofdje!

Succes en ben benieuwd of de fysio iets kan vinden vandaag.

Liefs Danielle

Fysio is langs geweest, ze moet nog op de foto voor haar heupjes. Als ze de voetjes bij elkaar doet en naar de knietjes kijkt zit 1 knie iets hoger. Mijn moeder en schoonmoeder hebben allebei een nieuwe heup en onze oudste dochter moest automatisch voor een foto maar nu de jongste gelukkig ook, is altijd prettig om iets zeker te weten.
De fysio heeft eigenlijk alleen tips gegeven om het overstrekken tegen te gaan maar die tips had ik al gekregen van een kennis die fysio was. En verder voor het oppakken enzo tips. Geen oefeningen nog ik hoop dat ze dat over 2 wkn (kan ze pas weer) gaat geven. Niet echt tevreden zo nog maar misschien verwachte ik wel te veel..........ze gaf ook nog het advies om zo'n voedingskussen te kopen, daar voelt ze zich dan ook geborgen in............
Het zijlig kussen werkt idd wel goed, slaapt ze heerlijk in en ze ligt nu lekker op haar rug in de box naar de mobiel te kijken en begint een beetje te brabbelen, zo lief! Ze heeft nog wel haar onrustige momenten en dan is ze niet te troosten en gilt ze het uit, gelukkig is dat nu niet meer de hele dag maar 's middags en 's avonds een paar uur. Ik weet niet wat dat dan is, ze hebben natuurlijk altijd huiluurtjes enzo, geen probleem maar gil uurtjes...
Ik zie gelukkig wel wat vooruitgang dus daar doen we het voor!
Groetjes

Fijn dat je vooruitgang ziet! Jammer dat ze pas over 2 weken kan. Je wilt toch zo snel mogelijk aan de slag kunnen.
Zo moeilijk als je kindje zo erg huilt en je kunt er niets aan veranderen...

Succes en hopelijk gaat het steeds beter!!!

Groetjes Marina

Terug
Bovenaan