<p>Goedemorgen allemaal,</p><p>Ik ben voor de eerste keer zwanger en nu 9 weken en 6 dagen.</p><p>Mijn verloskundige heeft mij doorverwezen naar de gynaecoloog voor informatie over het gebruik van kinderaspirine (acetylsalicylzuur).</p><p>Dit zou zijn i.v.m. mijn verhoogde BMI (ik ben te zwaar) in combinatie met dat dit mijn eerste zwangerschap is. Deze factoren zouden samen een risico zijn voor het krijgen van een te klein kindje.</p><p>Ze adviseren om vanaf week 12 tot week 36 acetylsalicylzuur te slikken omdat dit bloedverdunnend werkt, en dus de groei van het kindje bevorderd.</p><p>Ik heb hierover navraag gedaan bij mensen die kort geleden zelf in verwachting zijn geweest, maar tot nu toe heeft niemand hier eerder van gehoord. Nu hoopte ik dus dat hier op het forum mensen zijn die hier ervaring mee hebben.</p><p>Blijf maar twijfelen of ik dit wel of niet moet gaan doen, omdat ik nogal anti medicijnen ben, maar wel het beste voor ons kindje wil.</p><p>Hopelijk kunnen jullie me helpen door mogelijk ervaringen of tips te delen. Dankjewel alvast.</p><p>Groetjes Nicole </p><p> </p>