Kinderaspirine voor groei van de baby??

<p>Goedemorgen allemaal,</p><p>Ik ben voor de eerste keer zwanger en nu 9 weken en 6 dagen.</p><p>Mijn verloskundige heeft mij doorverwezen naar de gynaecoloog voor informatie over het gebruik van kinderaspirine (acetylsalicylzuur).</p><p>Dit zou zijn i.v.m. mijn verhoogde BMI (ik ben te zwaar) in combinatie met dat dit mijn eerste zwangerschap is. Deze factoren zouden samen een risico zijn voor het krijgen van een te klein kindje.</p><p>Ze adviseren om vanaf week 12 tot week 36 acetylsalicylzuur te slikken omdat dit bloedverdunnend werkt, en dus de groei van het kindje bevorderd.</p><p>Ik heb hierover navraag gedaan bij mensen die kort geleden zelf in verwachting zijn geweest, maar tot nu toe heeft niemand hier eerder van gehoord. Nu hoopte ik dus dat hier op het forum mensen zijn die hier ervaring mee hebben.</p><p>Blijf maar twijfelen of ik dit wel of niet moet gaan doen, omdat ik nogal anti medicijnen ben, maar wel het beste voor ons kindje wil.</p><p>Hopelijk kunnen jullie me helpen door mogelijk ervaringen of tips te delen. Dankjewel alvast.</p><p>Groetjes Nicole </p><p> </p>
 
Hee, 
Ik heb een dochter gekregen met een groeiachterstand. Bij de 20 weken echo dachten ze dat ze nooit levensvatbaar zou worden. Gelukkig is alles goed gekomen. 
Ze weten de oorzaak niet waarom ze een groeiachterstand had. Bij een eventuele volgende zwangerschap zal ik ook aspirine slikken om te voorkomen dat dit weer gebeurd. 
Als de gynaecoloog het aanraad zou ik het wel doen. Zij hebben er meer verstand van dan wij. 
 
Nog nooit van gehoord. Ik heb ook een te hoge BMI het enige wat ik tijdens mijn zwangerschap heb gehad is een suikertest voor diabetes wat ik ook bleek te hebben. Uiteindelijk is onze dochter eerder gehaald omdat ze hadden verwacht dat ze heel groot zou zijn. 
 
Na mijn vorige zwangerschap heb ik te horen gekregen dat ik bij een volgende zwangerschap ook ascal moet gaan gebruiken omdat onze dochter erg klein was.
Heb het ook al vaker gehoord maar is echt iets van de laatste 1-2 jaar geloof ik. Daarvoor iig nog nooit van gehoord. 
Als de gyn het aan raadt zou ik het wel gebruiken.
 
Ik heb ook Ascal geslikt (overgewicht, eerste zwangerschap én een tweeling). Helaas ben ik met bijna 21 weken al bevallen. Dat had niets met de Ascal te maken trouwens. Onze jongens waren behoorlijk flink voor hun termijn en zeker voor een tweeling. Geen idee of dat dan met de Ascal te maken heeft. Ascal kan geen kwaad. Succes met het maken van een keuze.
 
Ik slik ascal(2e zwangerschap) doordat bij de geboorte onze dochter bij een volledige zwangerschap een gewicht had van nog geen 2500 gram. De doorbloeding moet nu beter zijn met het slikken van ascal waardoor het de bedoeling is dat het kindje een normaal gewicht heeft straks bij de geboorte.
 
Hallo! 
Sinds vorige week (12.4) ben ik ook begonnen met 80 Mg ascal dit in verband met mijn traag/niet werkende schildklier. Hierdoor zou ik een verhoogd risico hebben op hoge bloeddruk en zwangerschaps vergiftiging. Ik heb flink informatie bij elkaar gesprokkeld en overal blijkt dat het zowieso géén kwaad kan, ze zeggen in dit geval beter voorkomen dan genezen.
het werd mij door zowel de HA als de VK zo uitgelegd;
Door sommige factoren (overgewicht, groeivertraging e.d) kan er een langzamere groei van de navelstreng ontstaan. Omdat je lichaam dan meer moeite moet doen om de voeding bij het kindje te krijgen ontstaat er een hoge bloeddruk en kan er een bloedvaatje knappen, waardoor er een tekort aan zuurstof bij de baby kan ontstaan met alle gevolgen van dien. Door de ascal (bloedverdunner) zal de voeding makkelijker bij de baby komen en de bloeddruk stabiel blijven.
In alle berichten op dit forum die ik erover kon vinden melden dames dat ze (al dan niet door de ascal) in ieder geval geen last hadden van een hoge bloeddruk en/of zwangerschaps vergiftiging. Voor mij genoeg reden om het te doen. 
Succes, het is ook al allemaal spannend genoeg!
 
Ja hoor, ik slik deze medicijnen ook vanaf mijn 8e zwangerschaps week al. Dit is om de doorbloeding van de placenta te verbeteren. Zelf heb ik problemen met me nieren waardoor ook meer risico's op complicaties. Ben inmiddels 15 weken zwanger en alles gaat tot nu toe prima.
 
Terug
Bovenaan