Kinderaspirine

Hoi meiden,

Even een vraagje,

Heeft er iemand ervaring met kinderasprine ter bevordering van een innestelling? Het schijnt te werken omdat het bloedverdunnend is en daardoor wordt je baarmoeder beter doorbloed. Sommige ziekenhuizen in Belgie schrijven dit voor.

Heeft iemand hier ervaring mee??

Liefs Kim

Hoi Kim,

'k Heb even gegoogeld. Je leest er veel verschillende verhalen over, maar vooral ook dat onderzoeken uitwijzen dat het nauwelijks wat uitmaakt. Het wordt vaak bij vruchtbaarheidsbehandelingen voorgeschreven, zoals IVF.
Je moet wel goed op de hoeveelheid die je inneemt letten. Het gaat om de stof acetylsalisylzuur,wat inderdaad in kinderaspirine schijnt te zitten en waar je max. 80-100 mg per dag van in mag nemen.
't Klinkt mij niet gek in de oren, ik heb zoiets van 'baat het niet, schaadt het niet' en ga het wel proberen!! (Hoewel we niet met behandelingen bezig zijn)

Wat ga jij doen?

Groetjes

Mijn middelste dochter heeft het gehad als bloedverdunners na haar hartoperatie. Is volgens mij niet helemaal zonder risico. blijft toch een medicijn.
Zou alleen in overleg doen met ha of gyn. gaat niet om een sinassprilletjes ofzo, maar om geneesmiddel wat (op recept) verkrijgbaar is. werkzamestof is carbasalaatcalcuim, het calcuimzout van acetylsalicylzuur. Wordt ook gebruikt bij tia's.
Staat ook wel een lijstje van bijwerkingen op de bijsluiter. vooral bloedingen in maag/darmen etc,
zou nooit zomaar zelfstandig met medcijnen lopen rommelen.
Altijd ff overleggen met ha of gyn.

groetjes

Hoi,

zie je berichtje nu pas. Ik gebruik aspirine 100...op voorschrift van de gyn en inderdaad ter bevordering van de innesteling, maar ondanks dat ik dit gebruik heb ik 2 weken geleden mijn 4e vroege miskraam gehad (elke keer met 5 weken)...

En ja als ik nu zwanger was gebleven hadden wij misschien gedacht dat t door de aspirine komt...

Het is niet bewezen in ieder geval.

Wat ik erg vervelend vind na het bloedprikken is dat ik enorme bloeduitstortingen krijg op mijn armen...maar goed gelukkig hoef ik voorlopig niet te prikken omdat we momenteel even niets doen...

Dus niet alleen in Belgie wordt dit gedaan, ik loop zelf in Tergooi Blaricum..

gr Yosha

Terug
Bovenaan