kinderautostoeltje voor achterstevoren vervoeren??

Hoi,

ik zag gisteren een stukje in het programma blik op de weg, waarin werd gezegd dat het veel veiliger is om je kind achterstevoren te vervoeren, liefst tot ze een jaar of 3 zijn. Maar heeft iemand enig idee of je een kinderzitje (dus categorie 2, mijn dohter is 1 1/2) hebt, die je achterstevoren in de auto kunt zetten? Of bepaalde merken?

Groetjes, Paulien
 
Ik denk niet dat die bestaan in cat. 2.; ibj mijn weten is dat alleen in de zgn 'maxi cosi's' waar ze liggend in vervoerd worden. Volgens mij hebben ze een foutje gemaakt.
 
En dan is het nog zo: past het wel op die manier? volgens mij moet je een hele ruime luxe auto hebben! Dus allemaal leuk en aardig, maar je hebt er niets aan.
 
Die stoeltjes bestaan wel hoor maar hier in nederland weet ik nniet.
Ik weet wel dat ze in zweden voor de volvo bestaan, laatst heeft er wat over in een of ander tijdschrift gestaan ofzo geloof ik. Ik weet alleen echt niet meer welke. of misschien was het wel een docu op tv.
Ik zou eens gaan googelen bij volvo misschien is er op de nederlandse site ook wel wat van bekend of weet de anwb hrie meer van aangezie deze ook stoeltjes ed test.

Groetejs Saskia
 
Terug
Bovenaan