kinderdagverbijf

Hallo Allemaal.
Ik breng mijn dochter van 2 en mijn zoontje van 6 maanden 2 dagen naar het kinderdagverblijf.Met mijn dochter gaat het erg goed,maar met mijn zoontje minder.
Hij maakt daar maar van die hazeslaapjes terwijl hij thuis 2 uur achter elkaar slaapt.
, en hij huilt daar best wel veel.Wie heeft hier ook problemen mee?
Groetjes Anja

Wat lastig zeg! Is hij zowiezo al een gevoelig ventje? (reageerd hij sterk op zijn omgeving?) Of begint hij al een beetje 1kennig te worden?  Er zijn kinderen die slecht tegen al die drukte kunnen en het beter doen met 1 op 1 contact. Je kunt bijv. denken aan een gastouder..Het kan ook iets zijn waar hij "door heen" moet (zijn wereld wordt natuurlijk steeds groter..) Als ouder zijnde kun je de situatie het beste inschatten dus het is een beetje moeilijk om te zeggen wat je nu moet doen.....

Groetjes Regiena

HOI Anja,

Mijn dochter is 3 maanden en was ook erg onrustig, tot 2 weken geleden. Toen ben ik elke keer dat ze moe was haar in haar bedje gelegd ipv in de box/wippertje in slaap laten vallen en laten liggen. Een hele omslag hoor! Ze had rust en vanaf toen huilt ze bijna niet meer. Je zou eens kunnen vragen of ze hem apart leggen als hij moe is. Gaat hij lang naar het kdv?

gr
Marielle

Hoi Anja,
Bij mijn dochtertje Veerle (6,5 maand oud) heeft het ook even geduurd tot ze goed sliep op het KDV. In het begin ook hazeslaapjes, maar sinds 2 maanden slaapt mijn dochtertje uitstekend. Meestal in de ochtend 2 uurtjes en in de middag 1 uurtje. Zit jouw kindje in een grote groep en hoeveel leidsters? Hier zitten volgens mij max. 11 kindjes in de groep met 3 leidsters. Komt ook wel eens voor dat ik haar ophaal en dat er maar 6 kindjes die dag er waren met 2 leidsters.
Sterkte!!
Groetjes,
Floor

Hallo allemaal.
Er zitten op een drukke dag 15 kindjes met 3 leidsters.Het is wel gehoorig daar,misschien is dat het.Ik snap ook wel dat ze Roy meteen uit bed halen als hij gaat huilen.Er slapen nog meer kindjes.Maar hij heeft volgens mij wel die 2 uur slaap nodig.
Thuis doet hij het wel en is ook niet huilerig(omdat hij genoeg geslapen heeft...toch?)
Ik zal het er morgen eens met de leidsters over hebben.
Roy en Zoë zitten zo'n 3 maanden op het KDV.
Groetjes Anja

Vervelend voor je!
Christian (nu 10 mnd) gaat vanaf het begin (10 weken) 2 dagen naar KDV en doet het daar prima. Maar hij slaapt er ALTIJD minder dan thuis. Hier maakt bij rustig slaapjes van 2-3.5 uur achter elkaar, op KDV is het nooit meer dan 1.5 uur. Thuis krijgt hij alleen de speen in bedje, maar op het KDV moeten ze hem ook vaak de speen geven tijdens het spelen overdag, mn in de middag, omdat hij anders flink huilt. Da's toch een teken van vermoeidheid... Maar het is natuurlijk ook erg vermoeiend! Al die mensen, al die kinderen...

Ik heb helaas geen goede tips (ik neem aan dat knuffel, speen, eigen slaapzakje e.d. allemaal al geregeld zijn), maar herken het dus wel een beetje. Heel veel succes...

Hoi,

Ik snap heel goed wat je bedoeld! Mijn dochtertje slaapt ook veel minder op het kdv dan thuis en dat komt zowieso door de vele prikkels die daar zijn, het is toch drukker dan thuis, maar ook doordat ze de kleintjes naar mijn idee veel te laat in  bed leggen. Ze zijn dan veel te lang wakker, waardoor ze steeds kortere hazenslaapjes doen. In het algemeen geldt bij zo'n kleintje dat ze maar max 2 uur wakker kunnen blijven (uitzonderingen daargelaten) en dan weer wakker in bed gelegd moeten worden. Mijn dochtertje was altijd zooo vrolijk dat ze haar helemaal niet moe genoeg vonden om in bed te leggen, kwam ik haar om 17.00 ophalen, was ze al wakker vanaf 13.00 en dan vonden ze het wel gek, dat ze tussendoor af en toe in slaap viel in de wipstoel?? Die kleintjes trekken dat helemaal niet. Vanaf toen heb ik de tijden dat ze naar bed moest doorgegeven met de mededeling dat ze max. 2 uur wakker mag zijn. Ze vonden dat wel vreemd, maar zo'n kleintje slaapt nou eenmaal nog 2 a 3 keer op een dag. En nu slaapt ze wel 2 of 3 uur achter elkaar, ik een vroljike meid mee naar huis 's middags en hun hebben een paar uur geen kind aan haar...

Hoop dat je er wat aan hebt

groetjes van michelle

Hoe Michelle
Bedankt voor de tip.Het is inderdaad zo dat Roy na zo'n 2-3 uurtjes wakker zijn ,laat merken dat hij moe is.Ik zal het er over hebben.
Maar thuis slaapt hij 2 uur achter elkaar,daar maar een half uur/drie kwartier.

Terug
Bovenaan