Kinderdagverblijf - boekje

Hoi!

Gisteren bij het kinderdagverblijf gekeken. Oooh, wat spannend voor moeders. En Sepp lag lekker te slapen in de kinderwagen :). Voor twee weken de wendagen....

Nu moet ik een boekje aanschaffen waarin ik en de leidsters dingen in kunnen noteren.
Hebben jullie daar een speciaal boekje voor gekocht of een gewoon notitieboekje?
Je kan ook een boekje laten maken met de naam, zag ik.

Liefs Marina

Bij Finn op het Kdv krijgen alle kinderen een standaard schriftje. Ik heb voor de oma's het crèche- en oppasboek van Pauline Oud gekocht!
Deze gaat nu ook mee naar de crèche.
Vind het zelf een stuk leuker dat een standaard schriftje.
Er zitten een pagina's tussen voor foto's, knutselwerkjes en leuke uitspraken geloof ik.

Liefs Danielle

Hey Marina,

Ik heb toevallig ook die van Pauline Oud voor mijn moeder die op maandag oppast, erg leuk! Die gaat ook mee als iemand anders op hem past.
Bij de opvang hebben ze een eigen schriftje wat ik ook wel leuk vind. Dus die gebruik ik daar.

Pauline Oud heeft trouwens nog meer hele leuke. Het kraambezoekboek (maar daar heb je nu niet veel meer aan :)), baby's eerste jaar, mijn kleinkind (erg leuk voor de opa's en oma's) en van 1 tot 4 jaar. Ik heb ze allemaal :)

Succes met uitzoeken!

Liefs Kim

Hey Kim.

Dat boekje is echt leuk hè!
Ik dacht ik geef hem ook maar mee aan naar de crèche. Finn gaat maar 1x in de week naar oma en anders zijn ze 150 weken aan het schrijven. Vond ik een beetje veel haha. En op de crèche schrijven ze maar 3 maand dus dan is het nog genoeg!

Is baby's eerste jaar ook leuk? Ik zoek daar nog een boek voor Finn voor.

Liefs Daan

Hey Daan,

Ja super leuk, maar ik vind die allemaal leuk.
Baby's eerste jaar kan je allemaal leuke foto's inplakken en heb daarin ook zijn voedingen bijgehouden en nu zijn gewicht en lengte, zo leuk om dat allemaal terug te lezen.

Lars gaat ook maar 1 keer in de week naar oma, maar dan kan ze er iedere week in schrijven en ze schrijft dan voor zichzelf in het Mijn kleinkind boekje.
Ook gaat dit boekje mee als Lars naar iemand anders gaat.
Op het kdv bij ons schrijven ze een jaar dus zou het boekje ook te weinig bladzijden hebben.

Liefs Kim

Ik heb het boekje van Pauline Oud gezien, maar ik twijfel nog. (ben een twijfelkont,hihi)
Ik heb het zwangerschapsboekje van haar gebruikt en dat vond ik wel leuk, maar soms wat irritantie vragen. Wrs. waren het meer mijn hormonen: geen zin om op dat moment antwoord op de vraag op te schrijven, hihi.

Ik heb nu het boekje "Mijn eerste jaren" van Life Maps gekocht. Daarin kan je de eerste 5 jaren beschrijven en ook veel foto's plakken. En daarnaast een digitale editie maken. Ik moet alleen nog uitzoeken wat daarvan precies de bedoeling is.
Leuk om het allemaal bij te houden!

Ga daar maar eens mee beginnen!

Groetjes!

Terug
Bovenaan