<p>Hoi mama’s,</p><p>Ik vraag me af of iemand die in de kinderopvang werkt of iemand anders met ervaring met hetzelfde tips of adviezen heeft voor mij. <br /><br /></p><p>Onze zoon van 9 maanden is een heerlijk ventje. Hij eet, groeit, kruipt, staat, brabbelt en is (meestal) goed gemutst. Ook kan hij heel duidelijk laten weten wat hij wel en niet wil. Hij gaat 2 dagen naar de opvang en 1 dag komt mijn schoonmoeder oppassen. Op het kdv gaat het best wel goed, vooral eten en slapen. Zelf spelen nog niet zo goed. Hij wil namelijk de hele tijd opgepakt, vastgehouden of op schoot. Als dat niet gebeurt is t brullen. <br /><br /></p><p>Thuis kruipt hij ook het hele huis door achter ons aan, maar geen brullen. Zelf spelen en staan in de box lukt hier wel. Volgens de leidster is het niet eenkennigheid, maar wel extreme verlatingsangst. <br /><br /></p><p>Kunnen wij iets doen om hem (en de leidsters) te helpen? Zou hij zich niet helemaal veilig voelen? Is het een fase? Hoe lang duurde dit bij jullie? <br /><br /></p><p>Alvast dank voor de moeite! <br /><br /></p><p>Liefs Loete</p>