Kinderdagverblijf... nog tips?

Hoi meiden!

De huisarts en de verloskundige hadden gezegd dat we zo SNEL mogelijk moesten aanmelden voor kinderopvang. In Amersfoort zijn lange wachtlijsten... Dus al vóór de eerste echo heb ik drie afspraken bij kinderdagverblijven in de buurt! Pfff raar hoor...

Voor ons de eerste, dus een vraag aan de meer ervaren moeders: hebben jullie tips waar we op kunnen letten?

Ik zou vooral letten op sfeer, niet te grote ruimtes, niet te grote groepen en niet teveel groepen. Sommige kinderdagverblijven zijn halve fabrieken!

Mijn kids zijn pas verhuisd van een hele grote naar een kleine en voelen zich veel beter.

En verder hygiene, gaan ze veel naar buiten en wordt er gezond gegeten? Maar dat zijn mijn persoonlijke voorkeuren, misschien vind jij andere dingen belangrijk. Maak van te voren een lijstje met vragen!!

succes!

Loreleitje heeft al veel gezegd.. maar ik heb nog iets... vraag ook naar de methodes ze gebruiken en wat voor activiteiten ze doen met de kinderen... Hygiene is natuurlijk belangrijk!

Kijk naar / in de speelgoedbak.

Als je hier naar / in kijkt zie je vaak hoe de hygiene is. heb zelf in 4 dagverblijven gewerkt dus weet hoe het er aan toe gaat.

Kijk hoe de slaapruimtes zijn apart of 1 grote.

1 grote kan nadelig zijn als je kindje een onrustige slaper is.

Ik heb zelf veel zorgen los kunnen laten met het idee dat de klik met de leidster en de andere kindjes het belangrijkste is (nou ja, 1 van de belangrijkste dingen) en dat je daar absoluut geen controle over kan hebben.
Hoe goed het dagverblijf ook is, de leidster heeft een dikke vinger in de pap qua sfeer en die heb je nou eenmaal niet voor het uitkiezen!
En ga op je gevoel af. Je eerste indruk.

Succes!

ik zal inderdaad kijken of jij er een goed gevoel bij hebt. dat is het belangrijkste.
ik heb mijn dochter (nu zwanger van de 2e) bij 14 maanden op het kdv gedaan (we hebben eerst een oppas gehad). het is erg moeilijk om haar achter te laten, maar had voor me zelf voorgenomen om het 3 weken aan te kijken en als het dan niet goed gaat dan ga ik wat anders zoeken. inmiddels is ze 2 jaar en 2 maanden en wilt af en toe zelfs niet meer weg als we haar komen halen ;-). dus achteraf alleen maar blij mee.
groetjes van aafje (aprilmama)

Ik werk zelf ook op een kinderdagverblijf maar als tip zou ik zeggen ga op je gevoel af !

En kijk of de visie bij dicht bij jou/ jullie eigenmanier van denken staat dat is voor al belangrijk want de leidsters vanhet kinderdagverblijf geven ook een stukje van de opvoeding mee.

succes!

Terug
Bovenaan