Hoi. Ik heb ervaring bij allebei dus misschien kan je er wat mee.
Ik ben begonnen met onze oudste op een klein kdv hier in de buurt. Had ik nooit weg moeten gaan want het was super, maar bij mijn werk kwam ook een kdv en dat leek me makkelijker. Nou dat was echt super . Hij is er in totaal 6 of 7 keer geweest, en ze keken daar niet eens om naar je kind bij wijze van spreken. Ik kwam hem op een gegeven moment halen (de oudste was toen nog geen jaar), en hij lag werkelijk waar in een hoekje bij een grote beer. Toen ze me aan zag komen ging ze er naartoe om hem op te halen. Ik zeg Nou kan je ook blijven zitten want nu ben ik er. En echt dikke dikke tranen, en echt niet van 5 minuten hoor, grr kan er nog kwaad om worden. Daar is ie dus ook niet meer teruggegaan..
Toen ben ik een gastouder gaan zoeken en kwam werkelijk bij een schat terecht. Daar is ie tot vorige maand geweest. Ook toen Jesse (nu een jaar) ook geweest vanaf dat hij 3 maanden was. Het enige nadeel vind ik van gastouderopvang dat je, als je gastouder ziek is, vakantie gaat, oid, je zelf vrij moet nemen. Onze gastouder had dit jaar nogal wat operaties (spataders) op het program staan en dat heeft ons veel vrije dagen gekost..
Nu gaan we verhuizen over een paar weken, en de oudste gaat bijna naar school; aangezien daar in hetzelfde gebouw het kdv zit, gaat de jongste daar sinds een paar weekjes ook weer naar toe. Het is maar voor 1x per week. Hij heeft het vooralsnog naar zijn zin, en ik merk het snel genoeg als het niet zo is..
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Gr. Anne-Marie