kinderdagverblijf

Hallo dames,

Onze kleine gaat straks voor 2 dagen naar een kinderdagverblijf. Hoe weet je nou of een kinderdagverblijf goed is? Waar letten jullie op bij de keuze van een kinderdagverblijf?

groetjes,

Alyssa
 
Hoi Alyssa,
Ik heb gewoon mensen aangesproken die daar hun kindje kwamen halen en vriendelijk gevraagd wat hun mening wat over het verblijf. Toevallig heeft het verblijf waar ons kindje naartoe gaat ook een open dag gehad vlak voordat ze ernaar toe kon. Je kunt ook bellen met het dagverblijf en vragen of je eens langs mag komen om te kijken en informatie in te winnen. Succes!
 
goede morgen,

Ik heb op een kdv gewerkt en je moet op de volgende dingen letten als je daar een intake gesprek krijgr:
- veiligheid
- inrichting
- op de kinderen
- hygiene
- personeel

succes ermee,

groetjes simone
 
Vraag aan andere mensen die hun kind daar hebben zitten, hoe die over het kdv denken, zij spreken immers uit ervaring. Verder moet het gewoon goed aanvoelen denk ik? Succes!
 
Hoi, ga maar eens gewoon naar het KDV toe. Vraag of je eens een uurtje mee mag lopen. Dit hebben wij in ieder geval gevraagd. We wilden heeeel graag zien wat er allemaal gedaan werd en hoe alles in zijn werk gaat. Verder hebben wij om ons heen gevraagd naar ervaringen bij een KDV. Uiteindelijk is onze dochter nu voor 3 dagen op het KDV aanwezig en ze heeft het er reuze naar haar zin. We worden heel goed op de hoogte gehouden van wat ze allemaal meemaakt op een dag, ze heeft een schriftje waar ze van alles in op schrijven. Natuurlijk is het ook van belang om te weten hoeveel kinderen in een groep met hoeveel leidsters/hygiene/haal en brengtijden etc.gewoon een keer naartoe gaan en laat je gevoel spreken.
 
Terug
Bovenaan