Kinderdagverblijf

Zaterdag kregen we een mailtje van het kinderdagverblijf bij ons in de straat dat ze een plekje hebben voor onze aanstaande baby. Wij dus helemaal blij, maar.... de dagen die ze aangaven vond ik nogal vreemd. Ze hadden het over 3 dagen en wij hebben maar 2 dagen opvang nodig. Dus ik heb ze terug gemaild dat we graag de dinsdag en de woensdag willen. Kreeg ik vandaag meteen een mailtje terug dat het niet mogelijk is om "maar" 2 dagen af te nemen, vooral omdat "niemand alleen de vrijdag wil".... Afgezien van het feit dat we maar 2 opvangdagen nodig hebben is het financieel ook niet haalbaar om 3 dagen opvang te regelen. Kunnen ze dit zomaar van ons vragen? En als we de vrijdag niet willen, kunnen ze dan zomaar zeggen dat we die andere dagen ook niet krijgen? Ik vind het maar vreemd. Graag hulp, alvast bedankt!!

Volgens mij mag ieder KDV zelf hun planningsregels opstellen. Maar vind het inderdaad een beetje raar!

Die van ons heeft geen minimum van 3 dagen, maar ik heb ze pas gevraagd of er ( tijdelijk ) een halve dag bij kan maar dat kon niet. Alleen hele dagen...

Gelukkig heb ik de woensdag en de vrijdag, anders konden wij pas vanaf febr 2010 terecht voor de andere dagen. Niet normaal hoe druk het is op alle dagverblijven.
Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ze hun regeltjes kunnen "opdringen" , vraag genoeg.

Succes ermee!

hoi.

je kunt ook voor een gastouder kiezen.
daar betaal je de uren die de kinderen komen.
en is wat kleinschaliger dus meer aandacht voor uw kindje.

gr anneloes

Hoi,

Nou zoiets raars heb ik nog nooit gehoord. Ik weet wel dat sommige kdv zeggen, we doen geen halve dag per week, omdat het te weinig is voor een kindje om er echt te wennen. Maar 2 dagen te weinig! Het is jouw probleem toch niet dat ze niemand voor de vrijdag hebben.
Als dit zo'n verborgen addertje onder het gras is, vraag je je af wat ze je nog meer niet hebben verteld.
Ik neem straks zelf 3 dagen per week af, maar dan weer geen schoolvakanties. Dat kan hier allemaal.
Bespreek met je man of je dit wel wil en informeer echt naar alle regels en dan misschien toch nog even verder shoppen.

succes, keesje

Hoihoi,

Ik zou het regelement van de opvang even opvragen, dan kan je daarin lezen wat er precies staat. Als daar bijv niets in staat over het afnemen van drie dagen dan hebben ze volgens mij ook niet het recht om dat ineens wel te verwachten...

Succes ermee!

Groetjes,
Jo

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties! Het sterkt me dat ik niet de enige ben die het vreemd vind. Ik ga inderdaad even het reglement opvragen, dan kan ik meteen zien of ik een dag binnen een maand kan opzeggen en heb ik alsnog wat ik wil. 3 dagen is financieel gewoon niet haalbaar. Gelukkig staan we nog bij 3 andere kinderdagverblijven ingeschreven.... Ik hou jullie op de hoogte!

Terug
Bovenaan