kinderdagverblijf

Hallo,

Ik weet niet zeker of mijn vraag onder 'verzorging' valt,maar het paste helemaal niet bij de andere onderwerpen, dus vandaar...

Morgen ga ik naar het kinderdagverblijf kijken waar mijn dochtertje naar toe gaat als ze 8 maanden is. Het is een gesubsidieerde opvang, dus het is niet zo dat wij verschillende verblijven afgaan om de beste te kiezen.

Nu zullen er vast wel een aantal zaken zijn waar je als ouders extra op wil letten, zoals wat ze doen bij huilbaby's,wat ze doen als de b.v. te weinig is wat je hebt meegegeven, e.d.

Ik ben bang dat ik morgen buiten sta en van alles ben vergeten te vragen en vroeg mij af of iemand tips heeft waar je op kan letten bij een eerste bezoek aan het kinderdagverblijf.

Ben benieuwd! Alvast bedankt...
 
er zijn een aantal dingen die wel heel erg belangrijk zijn. Proef in elk geval de sfeer, hoe gaan de leidsters om met de kinderen die er zijn, hoe reageren ze op jullie en jullie kindje? Wat voor speelgoed hebben ze, is het een beetje goed onderhouden en schoon? Hoe is de buiteruimte, kunnen de kinderen in de zomer lekker naar buiten. Hoe is het op de slaapkamertjes, liggen de kindjes dicht op elkaar en met hoeveel in een kamertje. Wat voor beddengoed hebben ze en hoe vaak verschonen ze dat? Wat voor meubeltjes voor de kinderen. Hoe vaak worden de kinderen verschoond op een dag.
Hebben ze verder nog activiteiten, zoals uitstapjes, knutselen, in de zomer zwembadjes buiten ed. En werken ze met thema's?
Het is inmiddels al een hele lijst geworden. Ik weet niet wat jullie hiervan belangrijk vinden, maar o die punten zou je dus kunnen letten
Succes ermee!
 
Hoi,

Ik wil even laten weten dat ik het best begrijp hoe je reageert op je kindje dat naar een kinderdagverblijf gaat! Ik werk zelf al sinds een paar jaar op de baby-dreumesgroep van een kinderdagverblijf en ik zie dat een hoop ouders het moeilijk hebben om hun kindje af te geven! Ik wil alleen als advies geven, maak je niet te bang!!!! Jullie moeten wennen aan de mensen op de creche en het kindje moet wennen aan ons!! Nogmaals het komt allemaal goed! en dit zeg ik niet alleen omdat ik dit werk doe! veel succes Krista
 
Terug
Bovenaan