Kinderdagverblijf

Op het moment ben ik nog thuis met de kleine maar wil misschien weer gaan werken. Hoe bevalt jullie het kinderdagverblijf, bijv. vooral als de kleine eenkennig is en zo.
Ik merk nl. aan een nichtje van mij dat die, ondanks het kinderdagverblijf, toch gewoon een eenkennig en verlegen kind bleef. In dat opzicht heeft het misschien geen invloed op de ontwikkeling, wat zijn jullie ervaringen?
 
Mijn zoon gaat vanaf de leeftijd van 3 mnd naar het KDV. Het is vanaf het begin altijd goed gegaan. Hij is nu 13 mnd en hij is nog nooit eenkennig geweest en gaat met heel veel plezier naar het KDV. Hij stribbelt ook altijd tegen als ik hem kom ophalen.
Hij geniet echt van andere kinderen en laat zich makkelijk troosten door de leidsters.
 
halloo,

Mijn zoontje is nu 7 maanden en vanaf 3,5 maand gaat hij voor 2 dagen in de week naar de creche. Hij heeft nog niet echt een eenkennigheidsfase gehad, dus daar kan ik niet zoveel over zeggen. Ik merk wel dat hij zich veel beter alleen kan vermaken en dat hij ook met andere kindjes leuk contact heeft. Het ligt denk ik ook aan je kindje. De een is gewoon wat meer verlegen en de ander vindt alles best. Mijn mannetje vermaakt zich eigenlijk prima daar en hij slaapt, eet en lacht "goed". maar er is ook een kindje die de hele dag door huilt. het is lastig om daar van tevoren al een oordeel over te vellen. Misschien kun je het een tijd proberen. als het echt niet gaat, dan kun je altijd nog stoppen.

succes ermee
 
mijn zoontje is nu 6 1/2 maand en gaat net 3 weken naar de creche. Het gaat perfect, eet, slaapt en lacht, is vooral geintresseerd in de andere kindjes. Ik had zelf niet gedacht dat het zo goed zou gaan, vooral omdat hij 6 maanden vooral alleen is verzorgd. De eenkenningheidsfase is geloof ik pas bij 9 maanden toch? In elk geval heeft mijn zoontje er (nog) geen last van. Ik denk wel dat hij het naar zijn zin heeft voor zover je dat kan beoordelen, maar ik laat hem lachend achter en als ik hem haal lacht hij ook. Voor ons is het ook wel belangrijk omdat hij enigst kind blijft, zo heeft hij toch nog contact met andere kindjes.
 
Hoi,
Het schijnt er ook aan te liggen op welke leeftijd ze voor het eerst naar het kdv gaan. Tussen 7 en 12 maanden zou dat niet zo`n goed idee zijn omdat kindjes dan vaak juist in die periode vann eenkennigheid komen. Van kindjes die ervoor al naar een kdv gaan heb ik eigenlijk nog maar weinig negatieve verhalen gehoord!
 
Terug
Bovenaan