Kinderdagverblijf

vandaag ging ik mijn zoontje halen bij het kinderdag verblijf, ik loop zijn kamer binnen, is een babygroep van 4 a 5 babies, zat mijn zoontje lekker op de grond te spelen, maar geen leidster in de buurt, bovendien was het hekje ook nog is open. Dus ik dacht nou ze zal wel eventjes naar de wc zijn gelopen, dus ik loop wat heen en weer, op een gegeven moment viel mijn zoontje naar achter en moest dus huilen. Daardoor ging opeens ook een andere baby huilen die blijkbaar in de wandelwagen lag. Maar goed, ik dacht nou dan gaan we maar mijn zoontje was moe, en nog steeds geen leidster. Dus ik pak hem in, jas aan, muts op, en liep maar naar een andere groep toe (door een lange gang, met nog een keuken en zaal ertussen), zit daar onze leidster te kletsen met haar collega's. Ze schrok en zei wat ben je vroeg (ja iets eerder dan normaal) en rende meteen naar mij toe. Ik zei nog je mag de babies toch niet alleen laten  maar daar kletste ze overheen. Dit kan toch niet? Ik vindt het ook geen prettig gevoel dat ze hem maar alleen laat, iedere gek kan naar binnen lopen, ze hebben mij ook niet gezien. Ik ga er morgen toch echt wat van zeggen, dat is toch niet gek of wel?

Groetjes
Lia
 
hoi!



Nou, ik vind het echt niet kunnen dat je een bay alleen laat en zelf gaat zitten kletsen, belachelijk!
Ik zou er idd iets van zeggen hoor! En anders naar een ander kdv!
Succes!
Groetjes
Petra
 
Hoi,

Ben leidster en het gebeurt wel eens dat ik ook van de groep af moet. Maar dat is dan een kwestie van iets uit de keuken halen. Mocht het langer zijn dan vraag ik altijd even of de leidster van de groep naast ons een oogje in het zeil wil houden en staat de tussen deur open.
En zorg altijd dat kinderen geen kwaad kunnen. De kleintjes zitten dan in de box of in een wipstoeltje om idd vallen ed te voorkomen.

De grote kinderen die kunnen lopen en kruipen gaan vaak mee de gang op. Bij ons is het een groot schoolgebouw met een grote gang met speelgoed dus die spelen dan even daar als ik het gene wat ik nodig heb uit de keuken pak.

Wij hebben geen traphekjes maar een opendeuren beleid dus kinderen kunnen de andere groepen in. Alle groepen hebben grote ramen die uitkijken op de gang dus is het zo dat de andere leidster automatisch ook op de gang kijken als ze je voorbij zien komen.

Ze kunnen niet weg van de gang omdat we een gesloten deur hebben die kinderen niet open kunnen krijgen.

Dus het is niet te voorkomen dat je wel eens van de groep af moet. Maar dat ze gewoon ergens zit te kletsen dat vind ik niet kunnen neem dan je kinderen van de groep mee.

Persoonlijk zou ik er ook wat van zeggen en zou het als leidster ook waarderen als ouders daarover eerlijk zijn.

Succes
 
heb met de leidster gepraat en met haar afgesproken dat als ze naar een andere groep gaat dat ze dan mijn zoon meeneemt. De rest zijn namelijk kleine babies, die nog veel slapen, mijn zoon is al 10 maanden (wat gaat de tijd snel) en slaapt ook niet meer zoveel. Maar goed, dit vindt ik een goede oplossing en de leidster ook, zijn we allemaal blij. Ben wel blij dat we erover geproken heb, ik wil wel dat ik hem met een goed gevoel daar kan achterlaten anders zit ik echt niet prettig op mijn werk. Ik dacht dat laat ik jullie nog even weten.

Bedankt allemaal voor de reacties,
Lia
 
Terug
Bovenaan