kinderdagverblijf

A

Anoniem

Guest
Hoi,
onze zoon gaat nu al 4 weken 1 dag in de week naar het kdv.
nu kregen we vorige week een brief dat het komende week een feestweek zou zijn omdat alle juffies jarig waren geweest...feestelijke lunches e.d. harstikke leuk en gezellig natuurlijk.
maar onderop de kaart stond: kadotip een envolop, om met alle leidsters een dagje uit te kunnen.

ik moest er echt even over nadenken en moet natuurlijk helemaal nog inkomen in het leven wat het KDV heet.

is dit normaal dat ze deze dingen bedenken en daar een Kadootje voor verwachten?

en komt dit vaker per jaar voor?

Hm...nou dit is bij ons nog nooit voorgekomen.
Er wordt wel eens van alles georganiseerd, maar dat is altijd vrijblijvend.
En een kadotip/envelopje??? Ik vind het apart, maar goed....

hoi patpeet,
ik ben helemaal niet thuis in het KDV-gebeuren maar ik vind het toch een raar verhaal.
het is een juf, die geef je toch een tekening van je kindje of iets dergelijks?
ik vind het zelfs een beetje onbeschoft!

groetjes martine

ps: ik herinner mij van de basisschool dat mijn moeder (of anderen) dat ook nooit deden!

Bij ons op het KDV wordt bij een afscheid of een speciale gebeurtenis vaak een gekleurd stuk karton uitgedeeld waar iedere ouder wat op kan frobelen, wat uiteindelijk gebundeld aan een leidster wordt aangeboden. Kost wat tijd, maar is wel heel leuk en persoonlijk. Vorige week was het de dag (of week) van de kinderleidster. Toen heeft het KDV voor iedere leidster een theedoosje neergezet met het verzoek aan iedereen om een theezakje (met eventueel een persoonlijke wens) erin te doen. Kost weinig, maar is wel heel leuk.

Ik vind het raar om geld te vragen. Uiteindelijk neem je een product af waar je gewoon voor betaald en dat er met speciale gelegenheden iets gedaan wordt is leuk, maar geld vragen vind ik te ver gaan.

Hoi,
Ik werk zelf ook op een kdv, al 15 jaar.
toevallig doen wij ook 1 keer per jaar de leidster verjaardagen vieren.
Wat vooral belangerijk is, is dat de kids een extra leuke dag krijgen.
En als ouders iets willen doen prima, maar niets moet.
Geld mogen we persoonlijk niet eens aannemen..Alleen voor in de pot, maar dat is iets wat we in het leven hebben geroepen, omdat we anders drie keer per week aan het gebak zitten..Zo van, als je dat wilt, kun je ook een bijdrage in onze leidster pot doen ipv taart.
Vidn het ook erg bijdehand om een cadeautip er op te zetten. Voor meeste ouders  is het zo dat ze al genoeg betalen, en ik zou daar ook niet aan meedoen.
Gewoon een leuke tekening oid is al geweldig toch?
Groet R

Hoi Suus ,ik werk ook op een kinderdagverblijf en kan me niet voorstellen dat wij zoiets zouden vragen. Een leuke tekening of knutsel met foto van kindje  is toch veel leuker? Het gaat om het gebaar en dan ga je toch geen geld vragen! Vind het ook een beetje onbeschoft...Vorige week was de dag van de leidsters en heb heel veel leuke knutsels gekregen,tekeningen,en ook veel om te snoeppen! Groetjes Herma

He hallo,

Ik werk als leerkracht op een basisschool. Ik vind het persoonlijk erg vreemd dat er gevraagd wordt om een cadeau. Wij gaan er juist vanuit dat het een gezellige dag wordt. Wanneer ouders vragen wat we willen hebben geven wij standaard als antwoord dat een knutselwerkje erg leuk! Maar dat we het belangrijk vinden dat de kinderen er die dag zijn!

Ik zou als ik jou was dan ook iets maken met je kleine. Bijvoorbeeld een blad met een afdruk van het handje jullie kleine. Met de tekst: Gefeliciteerd!

Succes,
Juffy

Hoi hoi,

Vind dit idd maar een beetje vreemd hoor, om geld vragen, idd zelf onbeschoft. Heb (nog) geen ervaring met KDV maar lijkt mij net zoals in een andere branche dat er geld beschikbaar wordt gesteld door het bedrijf (personeelsvereniging bijv.) voor een soort (evt. jaarlijks) personeelsuitstapje, vind het raar dat de ouders dit zouden gaan betalen, KDV is trouwens al duur genoeg zeg! Vroeger werd er idd door de kinderen een leuke tekening of wat anders in elkaar geknutseld, dit zie ik nu ook bij mijn nichtjes bijv. bij een verjaardag van een juf of op vader/moederdag etc. Vind het al met al een beetje materialistisch in mijn ogen.....

groetjes,
xx Roos xx

Terug
Bovenaan