kinderdagverblijf

Hoi meiden,

Zijn er hier ook moeders waarvan er al een kindje naar het kdv gaat?? Of waar straks jullie kleintje naar toe gaat??
Wij willen straks ons kleintje en yordi naar een kdv brengen als ik na mijn verlof weer ga werken. Nu paste mijn moeder en mijn schoonmoeder op Yordi als ik ging werken, maar dat willen we straks niet meer. Ja mijn moeder gaat straks 1x in de 2 weken op de beide kids passen, maar we willen niet meer dat schoonmoeder 2 morgen gaat oppassen. Dit mede omdat ze zich niet aan onze regels houdt en gewoon doet wat ze zelf maar in haar hoofd heeft. Er zijn als menige conflicten daarover geweest, maar het blijft gewoon zo.
Mijn vraag is dus eigenlijk waar ik zoal op moet letten bij het vinden van een kdv. Ik heb een kdv gebeld doe bij ons 2 straaten verder zit en ik wordt nog terug gebeld over een rondleiding.
Hebben jullie nog tips??

Liefs marielle

Onze dochter gaat naar een kdv sinds ze zo'n 3-4 maanden is en dat gaat hartstikke goed. Wij zijn naar 2 informatiebijeenkomsten geweest van verschillende kdv'en in de buurt en ook ervaringen van kennissen erover gevraagd. Bij het ene kdv voelde het meteen goed en bij het andere kregen we juist allebei een slecht gevoel (dat had te maken met hun pedagogische aanpak). Bij 'onze' bijeenkomsten kon je ook met de leidsters zelf praten en ruimtes bekijken.

Succes! Wel balen dat het zo slecht is verlopen met je schoonmoeder!

hey,

ik heb er meerdere van binnen gezien omdat ik er gewerkt heb en ik denk dat vooral je gevoel al heel veelzeggend is.
verder zou ik letten op hygiëne, aanwezigheid boekjes, dagritme, activiteiten, pedagogisch beleid (mag je inkijken).
is er een babyfoon of zijn leidsters aanwezig op de groep als baby's slapen?
staan er vaste leidsters of is er steeds een andere inval?

heb je er wat aan? veel plezier met de rondleiding

groetjes

Terug
Bovenaan