kinderdagverblijf

hallo,
mijn dochter van 3jaar en 8maanden heb ik nooit naar een kdv hoeven doen, ik kon het goed combineren met het werk aan huis.
nu dus zwanger van een 2ling en ik denk dat het niet gaat werken als ik moet blijven werken en 2 baby's moet verzorgen alleen.
mijn vriend is meest van de dag weg en als ie thuiskomt s'middags is het eten en naar bed want die werkt ook nog iedere nacht en overdag een deel.
nu hebben we uit laten zoeken wat een kdv ons gaat kosten.
nou valt dat reuze mee maar hoe zit dat.
moet je eerst zelf heel het bedrag overmaken of wordt het gelijk verrekend met de belasting.
als ik het goed heb hoef ik maar 80 euro te betalen per maand voor 2 kids voor 2 dagen.
de rest leg de belasting bij.
als de belasting het 1x per jaar uitkeerd ben ik meer dan 800euro kwijt per maand en dat vindt ik te veel om daar een jaar op te wachten.
hier zijn vast gezinnen die dit weten.
mvg s
 


Je kunt per maand het bedrag van de belasting rechtstreeks over laten maken naar het kinderdagverblijf, zo hoef je alleen je eigen bijdrage te betalen per maand. 80 euro voor 2 kinderen voor 2 is wel weinig. Ik weet natuurlijk niet wat je verdient, maar wij zitten op een jaarsalaris van 45.000 en moeten voor 1 kind voor 2 dagen ongeveer 140 euro zelf betalen

 
Hoi, 80 euro is zeker weinig, ik betaal nu 90 euro voor 1 kind voor 1 dag, geef het wel op tijd op aan de belasting zodat ze gelijk uitkeren als je kinderen naar de opvang gaan.

Bij ons wordt eerst het bedrag van de belasting gestort en daarna van het kinderdagverblijf afgeschreven.

 
Hoi,

Je kan het met het kdv laten verrekenen en anders houdt het kdv er waarschijnlijk wel rekening mee, je krijgt het zoals hierboven gezegd rond de 20e vn de maand.
Bij het laagste inkomengrens krijg je maximaal 5,00 per kind per uur terug en dat bedrag wordt lager naarmate de inkomensgrens omhoog gaat.
Houdt er wel rekening mee dat je ook je eigen toekomstig loon meeberekent in die berekening
 
Terug
Bovenaan