Kinderdagverblijf

Jaimy is nu 3 keer bij het kinderdagverblijf geweest (hij gaat 1 keer in de week). Ik ben van mening dat dit goed voor zijn ontwikkeling is en zal ook niet snel ergens anders voor kiezen.
Maar nou vind ik zijn begeleidster niet echt een geweldig figuur. Ze werkt er volgens mij al zo'n 20 jaar, maar ik vind haar nou niet zo ervaren overkomen.

Elke keer als Jaimy bij het kdv is, drinkt hij minder. Op zich logisch, hij is die drukke omgeving niet gewend. Maar als ik naar de momenten kijk waarop zij hem de fles geeft, vind ik het niet gek dat hij slecht drinkt. Hij heeft simpelweg geen honger. Ik heb aangegeven dat hij om de 4 uren een fles krijgt, op eigen aangeven. Gister gaf ze hem na 3 uren al een fles (omdat hij zo verdrietig was...) geen wonder dat hij maar 30 cc drinkt... Het is nou eenmaal geen hongerige baby die altijd wel een flesje lust.

Ik snap dat zij hem nog niet goed kent en nog niet precies zijn signalen kent. Maar ik heb het idee dat ze mijn 'aanwijzingen' in het boekje ook niet echt opvolgt...

Ik wil niet meteen gaan 'zeuren' bij het kdv zelf. Het 'vervelende' is ook een beetje dat mijn vriend Jaimy brengt en haalt. Hij wordt ook zo vroeg gebracht dat de begeleidster er nog niet is en hij eerst naar een andere groep gaat. Alleen 's avonds ziet m'n vriend haar. En hij voelt niet zo die behoefte er wat van te zeggen.

Alweer een heel verhaal, maar herkennen jullie dit en wat zouden jullie doen? Ik zit er aan te denken om volgende week maar weer wat in het boekje te schrijven over zijn ritme e.d.

Ik zou dat ook doen ja. het moet wel goed gaan. En ik zou zelf ook een keer s avonds Jaimy ophalen zodat je de begeleider ziet en dan kan je het er met haar over hebben. En ik zou ook opnieuw aanwijzingen in het boekje zetten. dan leest ze ze nog een keer.

Ik zou het ook aangeven.... en blijven aangeven. Natuurlijk moeten zij hem ook leren kennen, maar dat kunnen ze het beste doen door jouw aanwijzingen te volgen, anders zullen ze nooit 'de echte' Jaimy zien.
En als je over een poosje merkt dat het toch niet loopt.... dan misschien toch maar vragen om een andere leidster!

Ik snap je ook heel goed hoor. Mijn kind zit ook op de KDV. Alleen is het bij mij een ander verhaal. Mijn kind is steeds verkouden. Ik wordt er zo moe van. Want zoals jullie weten kunnen kinderen hun neus niet snuiten of die slijm uitspugen. nou....heel vervelend

haai..
ik zie dat het alweer een week geleden is dat er iemand hier op gereageerd hebt, maar wilde ook nog wat erover zeggen..

een andere leidster vragen ( wat ik hierboven lees) gaat niet zo makkelijk.
Maar je moet zeker zeggen wat jij wilt! je kindje is je belangrijkste bezit.
Als het goed is krijg je na ong 3 maanden een gesprekje met de leidster hoe het tot nu toe is bevallen en of je nog op en aanmerkingen heb

Je kan natuurlijk ook zelf een gesprek aanvragen met de leidster, het hoeft niet meteen zo aanvallend want ik snap dat het lastig is. Je kan het doen onder het mom van 'samen een oplossing bedenken ' waarom hij zo verdrietig is en waarom hij zo weinig drinkt. als jij en je vriend dan samen gaan ziet zij ook dat jullie op een lijn zitten.

Ik werk zelf op een kdv en zo'n gesprek is echt niet gek. je kindje moet daar 4 jaar zitten dus het moet wel leuk zijn.
succes.

Terug
Bovenaan