Kinderdrager (rug) waar moet ik op letten?

hoi allemaal,

Gisteren hebben we onze vakantie geboekt!! Ik heb er zo'n zin in. In juli gaan we 12 dagen naar Zuid Engeland. Voor het eerst met baby. Normaal maken we lange wandelingen maar dat zullen we nu een beetje aan moeten passen.
Nu wil ik sowieso wel een rugdrager kopen. Ik weet alleen niet goed waar ik op moet letten.
Heeft iemand zo'n ding? Is het belangrijk dat het zitje in hoogte verstelbaar is? Wordt het hoofdje aan de achterkant ondersteunt? Jasmijn is tegen die tijd 9 maanden en ik hoop dat ze dan een beetje kan zitten.
Ik ga hem wel tweedehands kopen.
Ik had een nieuwe buikdrager gekocht, peperduur ding en bijna nooit gebruikt. Dat ligt niet aan de buikdrager maar aan het weer. Sinds mijn   baby geboren is heeft het bijna alleen maar geregend! Ik popel echt om op pad te gaan. Zelfs de wandelwagen hebben we nog bijna niet gebruikt vanwege de regen.

groeten Elke

Hoi,
Wij hebben een tijd geleden ook gekeken naar een rugdrager en uiteindelijk niet gekocht. Eigenlijk omdat we hem niet zouden gaan gebruiken. Achteraf vind ik het wel jammer, want misschien hadden we hem toch wel gebruikt tijdens een wandeling.
We hebben bij een kampeerwinkel gekeken naar een rugdrager en ook gepast met ons zoontje erin. Dit is eigenlijk het beste wat je kan doen. Gewoon naar een winkel gaan, je goed laten voorlichten over de verschillende (dure en goedkopere) dragers. Wil je hem alleen voor jezelf gebruiken, of ook voor je partner? Er zijn nl dragers met verstelbare rug. Dat wil zeggen dat je de banden kan aanpassen op de lengte van je rug. Mochten jullie ongeveer dezelfde ruglengte hebben, dan is dat natuurlijk niet nodig.
Misschien kan je nog beoordelingen  van rugdragers vinden op kieskeurig.nl?
Heel veel succes en veel plezier met het voorbereiden van de vakantie!

Groetjes Marieke

Hoi Elke,

Ook wij zitten met dit 'probleem', maar na wat gezoek op het internet ben ik er achter gekomen dat de Vaude Jolly Comfort 4 (nieuw +/- 170 euro) als beste getest is door de consumentenbond. Deuter kid comfort 2  schijnt ook erg goed te zijn. Wij gaan eerst even testen bij een goede buitensport zaak om vervolgens op marktplaats te zoeken. Al moet ik zeggen dat ik ze 2e hands ook nog erg duur vond.

Mocht jij ergens wat info  vinden dan hoor ik dat graag!

Groetjes, KT

hoi,
bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels gezien dat die van active-leisure veel betaalbaarder zijn. Ik ga binnenkort eens in de winkel kijken wat de verschillen zijn. Ik heb al wel een jolly en een deuter op marktplaats zien staan. Nog steeds vrij duur maar zien er nog als nieuw uit. Op zich vrij logisch want veel mensen kopen zo'n ding enkel voor 1 of 2 vakanties.
Wij zijn gisteren op de Veluwe gaan wandelen met de buikdrager ging ook erg goed, maar onze meid wordt wel zwaar voor mij hoor, zo op mijn buik. (oei oei en ze is nog maar 6 kg..)
groeten ELke

Hoi Elke,

Ik vond die van Active Leisure ook prima, maar mijn vriend heeft een duidelijke voorkeur voor die Vaude Jolly. Zelf ga ik er toch niet veel mee lopen, ik ben helemaal fan van de tricot sleng. Daar kan ze ook tot anderhalf jaar in en omdat de banden heel wijd over je schouders en rug lopen heb ik weinig last van haar gewicht dit itt de buikdrager. Met die buikdrager kan ik niet zo lang lopen.
Nadeel van zo'n tricot sleng is wel dat je echt zo'n origami vouwpakket hebt voor je kan gaan wandelen ;-)

Groetjes, KT

Nee, het lijkt nog het meest op een hele grote sjaal die je op diverse manieren om kan wikkelen met je kindje erin. Er zijn allerlei manieren om je baby te dragen van dag 1 tot anderhalf jaar. Het is alleen een heel gedoe om 'm om te doen. Maar het draagt wel erg fijn omdat je kindje echt tegen je aan ligt.   Verder zijn ze niet zo duur (nieuw EU 50 en ik zag ze op marktplaats voor EU 35) en je gooit 'm gewoon in de wasmachine.

Groetjes, KT

Terug
Bovenaan