kinderen en honden....

A

Anoniem

Guest

Ik ben benieuwd naar jullie mening,tot hoever kun je je kind bij een hond laten......
De hond die bij Mila op de foto zit is de hond van opa en oma en doet geen vlieg kwaad.echt z,on kermishond!
Maar ik blijf altijd dicht in de buurt,want een hond is een hond.
Een hap is zo gegeven,dus best eng.
Ik  twijvel of ik haar er sowieso wel bij moet laten.
bij vreemde honden zou ik dat sowieso niet doen.
groetjes piewie,mv Mila

Wij hebben een Rottweiler en dat zijn echt maatjes hoor! Asl de hond moet kiezen tussen het vrouwtje en het kindje, legt vrouwtje het echt af hoor!!

En wij waren vóór Fabio zijn geboorte nog wel zo bang dat het niet goed zou gaan!

Kusje kusje!!! Fabio was hier 5 maanden oud! Totaal niet bang hihi!

Groetjes van Cissy

he hoi,

Rêve speelt ook altijd met de hond van pake en beppe (opa en oma). Nooit alleen uiteraard. Ik denk dat een hond een beest is dat je nooit mag vertrouwen, als het kindje m per ongeluk zeer doet ofzo of hij schrikt, tja dan loop je toch het risico dat de natuur de kop op steekt en dat ie uit een reflex hapt oid. Maar het is wel heel goed voor je kindje om te leren dat honden niet eng zijn. Als Rêve later zelf een hond zou willen, dan ben ik daar best voor in, leek me best leuk.

liefs

Esther en Rêve

russell kan heel lief zijn voor iris. maar soms wilt hij even alleen zijn. dan laat hij dat merken door eerst weg te lopen. anders waarschuwd hij haar.
ik ben er altijd bij.
iris gooit vaak haar eten op de grond voor russell dan ligt ze in een deuk en ik niet.
ik hou ze altijd in de gaten.
russell loopt altijd achter mij aan.
groetjes petra

Ja Stijn heeft ook hondenvriendjes die hem met een grote ‘lebber’ begroeten. Maar kindjes spreken geen hondentaal, dus de kans dat ze elkaar per ongeluk verkeerd verstaan is aanwezig. Zelfs de allerliefste hond kan zich vergissen...

Overigens zie ik volwassenen vaker suffe dingen doen waardoor een dier het verkeerd kan begrijpen en het tegenovergestelde reageert dan verwacht.

Twan was hier een half jaar oud. Quinty en Twan zijn echt de grootste maatjes, Quinty achtervolgt hem echt overal en Twan kan al 'kintie' zeggen. Zoo lief, maar ik zal ze niet alleen laten. Een hond blijft een hond, niet? Ook al zijn ze zo lief.

Liefs Maaike

Linde vindt Ishja, onze Rottweiler van 8 jaar waanzinnig interressant.
Maar ik laat ze nooit alleen en/of dicht bij elkaar.
Je weet immers maar nooit wat er kan gebeuren en wat er kan gebeuren hoop ik echt nooit mee te maken.
De teckel van mijn ouders is echt haar maatje waar ze heerlijk mee kan knuffelen maar ook dat vind ik eng hoor, gezichtje en bekkie van de hond zijn op dezelfde hoogte.
Ishja moet het ook wel ontgelden sinds de kinderen er zijn, minder aandacht en eigenlijk niet meer in de huiskamer overdag, ze verliest enorm veel haar en ik vind het erg smerig als Linde tussen de haren kruipt.
Ik denk dat je met een hond + kindje altijd enorm voorzichtig moet zijn, hoe lief de hond ook is.

groetjes Daniëlle.

ik hoorde laatst van iemand dat als ze likken ook vies is,kon ze ziek van worden?

Terug
Bovenaan