kinderen en kaarsjes

Ik heb nooit kaarsjes aan als ik alleen ben met de kinderen. Meestal doe ik ze 's avonds aan als ze in bed liggen.
Maar....het was 2e kerstdag en bij kerst horen nu eenmaal kaarsjes toch? We waren met 4 volwassenen, een peuter, een kleuter en een baby.Dus ik dacht; de kaarsjes kunnen wel aan. Steeds hield ik de kids in de gaten, maar toch was er een onbewaakt moment. Ilona draaide zich om en ik zag dat haar gezichtje wat zwart was. Dus ik zeg; kom eens hier, mama even kijken. Toen ze kwam roken we een rare geur en mijn vriendin riep al gelijk; zo dat brengen we er goed van af....voor het zelfde geld waren al haar haren in de fik gevlogen!
Waren er een paar haartjes verschroeid. Kleine druif was helemaal niet onder de indruk; ilona kaarsjes uitblazen was alles wat ze zei. Nou, mams heeft nog wel even zitten shaken hoor!

Ow wat erg!!! Denk je inderdaad het kan weleens een keer, heb je gelijk weer een kleine die denkt dat ze ze moeten uitblazen door er letterlijk boven te hangen. hahah
Dus jij denkt wel 2x nu!
Tip als je toch kaarsjes aan wilt, ik heb weleens kaarsjes aan IN glaasjes (diepe). Kunnen ze in ieder geval al niet direct in de vlam hangen!

Liefs Saskia

Wij hebben van die nep waxinelichtjes. Zijn dus gewoon lampjes in de vorm van een waxinelichtje. Ze flikkeren ook nog. Sven vindt ze helemaal geweldig want hij weet hoe hij ze aan en uit moet doen.
En inderdaad, als de kindjes op bed liggen wil er nog wel eens een gewoon kaarsje aan gaan.
Sven weet heel goed dat hij niet aan kaarsjes mag komen maar hij is motorisch niet een ster dus ik ben altijd bang dat hij er per ongeluk met zijn mouw in gaat hangen of zo.

Groetjes,
Maike

Wij hebben ook geen kaarsjes aan overdag, ja soms met t avondeten.
Waren een x bij vrienden op visite, en die hadden dus kaarsjes aan. Dylano heeft zich eraan verbrand (viel wel mee hoor), maar kijkt nu wel uit voor kaarsjes ;-)
Als hij een kaarsje ziet zegt ie "auw auw".

Liefs Deb.

ik brand geen kaarsen meer op de (lage) salon tafel sinds dat Sarah er is, maar wel af en toe op wat hogere plaatsen. Verder steken we iedere vrijdag met zijn allen de sjabbatkaarsen aan en dan mag Sarah de lucifer uitblazen. Dat vind ze erg leuk om te doen en ze weet heel goed dat het heet is en ze voorzichtig moet doen. Misschien scheelt het dat we dit al vanaf haar geboorte doen en ze dus weet wat kaarsen en vuur zijn.
Maar ik vind het zelf ook altijd riskant hoor kinderen en kaarsen waar ze zo bij kunnen.

groetjes Tamar

Terug
Bovenaan