Kinderen krijgen tegenwoordig veel te veel cadeaus met Sint en Kerst.

Sinterklaas is net achter de rug, de andere feestdagen staan alweer voor de deur. En wat worden kinderen dan toch verwend! Ze krijgen zoveel cadeaus dat ze het niet eens meer waarderen. Vroeger kon u dat niet eens betalen, en dat was misschien maar goed ook. Deelt u deze mening?

Hoi Hoi

Ik wil deze mening graag delen... ik ben moeder van Zoë 1,5 jaar.. dus nog bijna geen benut van de feestdagen.. maar ze heeft oudere neefjes dus het word gevierd.. en daar spreken we af.. zo'n bedrag voor elk kind en meer niet.. dit was dus tussen de 15 en 20 euro per kind.. heb ik me netjes aan gehouden.. moet niet te gek worden he?

En je raad t al.. de neefjes lievelingetjes van opa en oma, kregen spelletjes waar die niet eens naar om keek, al ter waarde van 35 euro.. allemaal mega dure dingen waar hij niet eens naar om kijkt.. en dus ook niet eens heel blij mee is of was.. lijkt mij.. ze hebben aan hem wel 150 euro uitgegeven.. dit is ten 1ste.. heel onzinnig geld uitgeven als je het haast niet hebt.. en ten 2de.. zo oneerlijk!   ze kunnen met een klein dingetje al zo blij zijn... het bedrag zegt het kind toch helemaal niets! het word steeds gekker...

Ik ben toch niet ouderwets.. ben pas 23

Grtjs Chantal mama van Zoë en t 2de wondertje 29 wk 2dg

ja zeer zeker....
mijn 2 dochtes komen uit een eerdere relatie en worden dubbel en dwars verwend, opa's en oms's die erbij zijn gekomen etc etc...ookal spreken we af we kopen allemaal een kadootje, dan zijn het er toch nog een berg...en ze vinden alles maar even leuk en gaan vervolgens weer aan de slag met iets heel simpels en oud en vertrouwds..grr...

maar ik merk wel dat als je kinderen bijvoorbeeld maar een kadootje zou geven, ze hier ook niet meer mee tevreden zouden zijn, helaas...

ik probeer er niet al te veel in mee te gaan.....al is het soms moeilijk..want je wilt je kids ook niks tekort doen

Echt wel!
Wij zijn een samengesteld gezin met 5 meiden en een babyzoon. De meiden hebben dus werkelijk alles al he.
Bij de wederzijdse exen wordt zowel sinterklaas als kerst gevierd en dan ook nog eens bij de opa en oma aan die kant.
Wij hebben het zelf niet zo royaal nu met zoveel kids dus moeten rustig aan doen. We vieren dan ook alleen kerst.
We moeten de inkopen nog doen maar zit nu al met de handen in het haar wat het moet worden. Ze hebben alles al!!!

Ik heb dan wel nog geen kinderen, maar wil hier ook op reageren!
Ik vind het namelijk verschrikkelijk hoeveel speelgoed kinderen krijgen, waarvan de helft meteen in een hoekje van de kamer ligt en er nooit naar gekeken wordt!!!

Ook bij mijn neefje, enigst kleinkind van mijn schoonouders, wordt gigantisch verwend. Met sinterklaas hebben zij cadeau's voor wel 100 euro gekocht. Die jongen is net anderhalf, die weet niet eens wat een cadeau is!!! Ik had zelf 1 cadeautje voor hem gekocht voor 4 euro bij de kruidvat, en dat is het enigste cadeau waar die mee speelt!!!!

Als ik ooit kinderen krijg, wil ik wel proberen mijn schoonouders er in tegen te houden om zoveel cadeau's te kopen. Maar denk dat ik daar wel problemen mee ga krijgen, omdat ze het wel goed bedoelen.

Liefs Rixt

Hoi allemaal,

Ik ben het er ook wel mee eens. Het was bij ons ook weer te veel met sint. We vierden het met opa en oma en mn zus met haar fam. Dus wel aardig wat mensen bij elkaar maar de kids hebben te veel cadeautjes gekregen. Idd wordt met lang niet alles gespeelt. Ik denk dat er gewoon goede afspraken gemaakt moeten worden in het vervolg. Het moet wel leuk blijven!

Groetjes Petra

Hallo,

Onze kids krijgen best veel kadoos met sint: thuis, meters, peters, grootouders.
Maar echt veel geld tegenaan smijten doen we niet. Ik spendeer max. 50,00€ per kind. Vaak kom ik niet eens aan dat bedrag. Bij de meters, peters, grootouders is het net zo. Leuke kadoos kosten niet persé veel geld.
Bij het maken van de brieven voor Sint, zeggen we ook regelmatig dat ze niet alles kunnen krijgen. Want uiteindelijk brengt de Sint bij iedereen kadootjes en dus moet ie genoeg speelgoed hebben voor iedereen.
Tot nu toe zijn ze elk al heel tevreden geweest over hun kadoos.
En als er al eens iemand durft klagen over iets. Dan zeggen we dat ze eigenlijk heel blij mogen zijn, want niet iedereen krijgt kadoos van de Sint. En als ze het echt wel willen, dan moeten ze ervoor sparen. Krijgen met nieuwjaar vaak nog een centje (nieuwjaarsbrieven) en als ze iets doen (goed rapport) of flink zijn ook. Zo leren ze ook de waarde van geld.

Dus ja, er wordt enorm veel geld uitgegeven aan kadoos. Maar misschien luisteren sommige mensen niet goed genoeg naar de kinderen om te weten waar ze echt mee blij zouden zijn.

Groetjes Veerle

Ja, helemaal mee eens!

Ons kindje is pas 8 weken, maar ze krijgt straks echt geen x-box met Sinterklaas.
Kleurpotloden lijken mij eerder op zijn plaats.
We willen wel dat ze leert omgaan met verantwoordelijkheden straks en dat niet alles zomaar komt aanwaaien. Dure dingen; betekend sparen.
Stiekum wordt ze toch al een beetje verwend, want ze heeft meer kleren dat ze aan kan en haar box ligt vol spulletjes waar ze nooit allemaal mee kan spelen.
Ook hoeft ze van mij later niet mee betalen aan haar eigen kleren, wat ik wel moest.
Maar duur apperatuur gaat me echt te ver.

Groetjes Gabriëlle

Terug
Bovenaan