kinderen kunnen je ontroeren

Na heel veel keren proberen eindelijk weer eens gelukt om op dit forum te komen. Alweer een week voorbij. Super drukke week, maar op zich ook wel lekker want dan denk je niet zo heel veel na over je babywens en waarom het bij jou niet wil. Al moet ik zeggen dat het werken met kinderen dit niet altijd even makkelijk maakt. Gisteren kreeg ik een bosje bloemen van een van de kinderen. Op de vraag waarom ik die kreeg zei ze omdat juf altijd zo lief tegen ons doet. De tranen sprongen me in de ogen. En dan heb jij het gevoel dat je soms in je ongesteldheid buien niet zo raar moet reageren op die kinderen. Nou mijn dag kon niet meer stuk. Nog een paar dagen en dan komen mijn vruchtbaarste dagen weer aan. dus weer werk aan de winkel. Ik had ook nog een vraagje. Veel vrouwen vertellen over hun eisprong en dat ze die gevoeld hebben. Volgens mij heb ik het nog nooit gevoeld, maar hoe voelt dat eigelijk? Zal bij elke vrouw wel weer anders zijn, maar toch.
Nou dames even mijn verhaal weer kwijt en iedereen succesmet alles.

Jeanette, ik ga netzoals jullie een kaarsje voor aagje branden. Een heel mooi idee. Super.

Liefs Janna Nienke

Tja, met de kleinste dingetjes kunnen kinderen ontroeren. Als ik de kabouter van mijn broer (10 maanden) met een tevreden gevuld buikje naast me heb 'hangen' op de bank, zingen 'we' vaak een liedje. Hij kijkt me dan aan en wacht vol spanning op de leuke stukjes uit het liedje en beweegt met het refrein lekker mee. Daar kan ik zo van genieten.... Hij doet in feite niks, maar geeft me dan zo'n goed gevoel.

Wat die eisprong betreft, ik voel 'm altijd heel goed. Ik zou het omschrijven als steken/krampen. Niet als menstruatiekrampen (dat is bij mij altijd zo'n zeurderig gevoel met krampen), maar feller. Het is een constante steek die af en toe nog een beetje extra "opvlamd". In feite voel je je eigenlijk eisprong volgens mij niet, maar je voelt dat je eierstok beschadigd is door deze eisprong. Het eitje wordt door de wand gedrukt waardoor er eigenlijk een wondje ontstaat. Duurt meestal een dag of 2, maar toen ik net gestopt was met de pil duurde het ruim een week!

Hoi Janna Nienke,
Lief hè, zelf werk ik ook met kinderen en die geven je zo'n goed gevoel. Als je dan na een week vakantie weer terug komt en ze vliegen je om je nek en komen de hele dag door knuffels halen voel ik me heel gelukkig. Ik ben heel gelukkig omdat ik zo'n mooi werk mag doen en dat ik in ieder geval al zo mag genieten van andermanskinderen. Ook al zijn het niet je eigen kinderen, je kan er zo veel liefde in kwijt en je krijgt zelf ook veel liefde terug. Ik kan me ook maar moeilijk voorstellen hoe de liefde naar je eigen kind moet voelen, dat moet dan wel heeeeel intens zijn. Nou meid, we gaan er voor en nu nog maar genieten van andermans koters.
Liefs, Ank

Hoi Janna nienke,
Geweldig he! ook ik werk met kinderen en zelfs op een babygroep van 0-1,5 jr.
De hele kleintjes zijn al geweldig,laat staan de wat ouderen,vooral wat Ank schrijft;als je ze een poosje niet hebt gezien! dat ze op je afrennen,kruipen en je een dikke knuffel incl. snottebel geven....tja; dan is het leven mooi.
We hebben niet voor niets dit werk gekozen... hopelijk is het tijd voor een van onszelf!
gr. en succes! petra

inderdaad voelt niet elke vrouw haar eisprong, ik voel m eigenlijk al mijn hele leven, precies 2 weken nadat ik ongesteld ben geweest, flinke pijn links of rechts onder in mijn buik.
als je hem niet voelt(en daar zijn veel meer vrouwen van) kun je het ook niet herkennen hoor, het is een hele duidelijke pijn, niet uit te leggen eigenlijk.

gr sandra

Hoi Janna Nienke,

Leuk he, die kleintjes? Ik was vandaag op schoolreis en toen zei een moeder uit een andere groep: Florian is wel erg dol op jou, hij hangt de hele dag om je heen. En toen dacht ik: Ja verrek, dat is ook zo. Ik ben trouwens ook erg dol op Florian... Andere leuke opmerking: Raoul wilde graag met mij in zo'n schommelschip, want zei hij, dan krijg je zo'n lekker gevoel in je pipi! Ik kon natuurlijk niet lachen waar hij bij was, dus ik zei maar dat het zo'n kriebelgevoel in je buik geeft!
Over die eisprong: voor de pil heb ik het nooit (bewust) gevoeld. Nu heb ik gisteren voor de 2e keer op dag 15 een onwijs zere buik gehad. Ik had echt het gevoel dat ik moest persen, alsof ik heel nodig moest plassen en p... tegelijk. Heel zwaar (een soort hunebed in je bekkenbodem). Ik vermoed dat het mijn eisprong was want ik herkende de pijn dus van de vorige cyclus. Over 2 weken weet ik het zeker! Ondanks de pijn toch maar geklust voor de zekerheid en vandaag had ik af en toe nog wel last, maar meer met vlagen. Ik denk inderdaad niet dat je het kan missen, je voelt het of niet. Dat van dat wondje aan je eierstok wist ik niet maar het verklaart een hoop (ik heb altijd een vrij heftige reactie op wondjes: ik hoef me maar te schaven of mijn huid wordt heel dik en rood).
Zo nu eerst lekker weekend vieren, volgende week een lekker korte week, alweer.
Tot gauw, liefs Kiki

Terug
Bovenaan