Kinderen met etiketjes

Hallo allemaal,

Mijn dochtertje gaat naar het speciaal onderwijs. Daar heb ik geen moeite mee. Het enige waar ik soms tegenaan loop zijn de etiketjes van de klasgenootjes.

Zo zit er een jongetje in de klas die nergens zin in heeft, de klas als een groot circus ziet en het liefste wegloopt onder schooltijd. hij is erg verliefd op mijn dochtertje en wil graag samen met haar weglopen.
Ook zit er een meisje dat graag praat over haar gewicht en andere problemen. Ze is absoluut niet dik. Dus de obsessie snap ik niet.
Dan is er nog een jongetje die erg veel moeite heeft met lopen. Hij schuift een beetje vooruit en twijfelt over alles. Hij mist zijn papa en mama altijd heel erg als hij alleen is.
Er zit nog een meisje dat doet of ze een baby in haar buik heeft. Echt een moedertje, maar dan meer type loedertje.

De juffen hebben het er echt zwaar mee. Ik hoor ze vaak kreunen en puffen als ik ze zie.

Herkent iemand dit? Is dit normaal in het speciaal onderwijs?
 
Het ligt er denk ik aan welk cluster het is. Ik ken het wel een beetje van de klas van mijn nichtje. Die is meervoudig beperkt. Dat jij trouwens een obsessie niet snapt, komt denk ik omdat je het te rationeel benadert. Veel kinderen met een beperking vertonen gedrag dat als 'raar' gezien kan worden, maar zo is hun beleving nu eenmaal.
 
Terug
Bovenaan