Kinderen, werk, hobby's, sport, vrijwilligerswerk.... hoe combineren jullie alles?

Volgens mij was ik toen Kyna net geboren was echt een supermama, toen was ik net begonnen aan een hbo-opleiding waarbij ik ook stage moest lopen naast mijn gewone baan, ik had een website waarop ik babykleertjes verkocht die ik zelf maakte en deed aan vrijwilligerswerk. Ik snap echt niet waar ik toen de tijd vandaan haalde .
Nu denk ik er zelfs aan om te stoppen met het vrijwilligerswerk wat ik al 7 jaar doe. Ik ben bezoekvrijwilliger van een verstandelijk gehandicapt meisje, dat in een woonvoorziening woont met andere kinderen met ernstige gedragsproblemen. Ik ben best gehecht aan haar en andersom ook (voor zover zij daarin in staat is) en vind het dus echt moeilijk om te beslissen wat ik nu verder wil.
En dan sporten: ik wil echt weer wat gaan doen, ben nog nooit zo dik geweest als nu (ja, ok, tijdens de zwangerschap wel) en baal hier echt van. Ik heb me al opgegeven voor poweryoga, maar dan moet ik ook weer elke week oppas regelen, aangezien dat op dezelfde dag valt als het zaalvoetballen van mijn vriend. En oppas voor 2 kinderen is toch weer lastiger dan voor 1 kind.
En wat mijn hobby betreft: voorlopig hou ik het maar op babykleertjes, die kan ik makkelijk tijdens een dutje van Lynn in elkaar zetten. Maar ik zou toch ook weer graag wat voor mezelf willen maken...

tsja, ik doe gewoon niet zoveel meer. momenteel werk ik alleen maar en ben ik thuis. geen hobby, nada niks, vind ik niet leuk hoor, dus vanaf september wil ik wel weer iets voor mezelf gaan doen 1 avond in de wk.  ik kan me voorstellen dat het lastig is keuzes te maken, maar het geeft wel veel rust. ik heb ook deeltijd gestudeerd hbo met mijn oudste er bij en een baan van 3,5 dag, maar zo'n gestress en drukte wil ik niet meer. en twee kinderen is gewoon twee keer zo druk. dus logisch dat je nu niet meer alles kunt doen, dan je deed met 1 kind.

sterkte met keuzes maken!

groetjes, carmen

Ik vind het ook lastig hoor, om het allemaal te combineren. Ik ben een redelijke huismus, dus ik vind het niet zo erg dat ik veel thuis moet zitten. En verder staat het leven en mijn ritme totaal in het teken van mijn kiddo's. Alleen op vrijdagavond ga ik een paar uurtjes weg (ik zing in een koor), maar dan is Frans thuis.
Patricia

Hier nog 1 hoor. Ik heb echt te weinig tijd en heb 'maar' één kindje te verzorgen (en één van 28).
Vroeger ging ik  3 dagen naar school, 2 dagen stage. Werkte er  ook nog bij. Deed aan wedstrijdzwemmen, voetbalde, had altijd wel iets te knutselen....
Maar nu.... ik kom niet eens aan het huishouden toe!
En dat buikkie moet er ook nog steeds af! Ik heb de laatste maanden niet meer op de weegschaal gestaan en dat houden we nog maar even zo. Mijn broeken maatje 36 kan ik geloof ik beter weg doen. Ik heb er nu 1 (die geen zwangerschapsbroek is)  die past en wel in maat 46! Verder nog steeds de zwangerschapsbroeken aan.
Ik wil wel sporten, maar aan 24 uur per dag heb ik gewoon weg niet genoeg!

Groetjes,
Natasja

wat een gepuzzel he af en toe....word er steeds handiger in.  Op woensdag gaat mijn man altijd sporten en ik altijd zwemmen. Voor mijn dochter van zes was het makelijk een oppas te vinden, maar me een baby van een paar weken erbij zat ik toch niet echt rustig in het zwembad met een oppas van amper 16 jaar thuis. Toch ff de schouders eronder gezet en een goede oppas gevonden die iets ouder is en bovendien Noah ligt om half zeven op bed en wordt niet voor tienen wakker voor zijn laatste fles. Ik kan hem dus met gemak zelf op bed leggen en ben weer thuis als hij zijn fles moe.  De oppas heeft dus alleen soort van aanwezigheidsdienst en legt om half acht mijn dochter op bed (maar die is ook niet zo lastig gelukkig)

Tja ik werk erg onregelmatig, maar kan mijn eigen tijd indelen en veel thuis werken dat is erg prettig, maar vraagt wel wat organisatievermogen.

En dan nog de hobbies en vrijwilligerswerk.....daar schiet het nog wel eens bij in. Zou ook graag iets voor de maatschappij willen doen, maar zou niet weten waar ik de tijd vandaan moest halen, om nu een oppas te regelen omdat ik vrijwilligers werk wil doen vind ik ook weer zo wat. En hobbies...tja zwemmen doe ik dus wel, maar zou ok wel weer willen sporten op mijn vrije dag. Noah zou best mee kunnen naar de sportschool, maar volgens mij sport ik dan toch niet zo fijn....en andere hobbies doe ik vooral thuis en ik moet zeggen dat gaat goed. Vanaf half acht is de avon echt voor mij..kids liggen op bed en manlief is ook twee  avonden in de week weg

Mijn man is op maandag en dinsdag weg voor zijn werk (vrijwillig brandweerman) en kan ook nog we eens zomaar weggeiept worden als hij dienst heeft. Kortom en hele organisate, maar sommige dngens taan gewoon vast in de agenda en als mijn man dan ook iets heeft gaat ie zelf maar achter een goed oppas aan (heb ik in ieder geval niet elke keer de stres van een oppas zoekn, toch vaak een vrouwentaak)

ach ja je zult altijd keuzes moeten maken, maar ik heb wel geleerd vaker voor mezelf te kiezen.....

mirjam

Hoe wij het doen? Nou, gewoon doen! Met 3 kinderen een boel regelen, maar het lukt!

Ik werk 3 lange dagen in de week.Ma, di en do.  De 2 andere dagen ben ik thuis.
Woensdag is het hier zwemlesdag, precies onder etenstijd. Dan past mijn moeder op. Mijn man komt elke dag laat thuis. Op vrijdag doe ik samen met mijn moeder en de 2 jongsten de boodschappen.
's Avonds zit ik te leren, ook niet elke dag hoor. En van de week moest ik ook nog even naar de leerschool. Zo noemen wij dat, om onderscheid te maken tussen mijn werkschool, de verwegschool(2 uur reizen enkele reis met de auto) en de leerschool( 1 uur reizen met de auto).
Mijn man gaat ook binnenkort weer verder met zijn studie.
Doe er tussendoor ook nog het huishouden, maar sport niet. Daar heb ik dus echt geen tijd voor!

Ik ben weer gaan leren toen de oudste 1 jaar was en ik vind het zo leuk, dat ik voorlopig niet uitgeleerd raak! Als ik mijn studie over een paar jaar heb afgerond ga ik weer verder en dan zal ik zeker ook nog een heleboel cursussen gaan volgen!
Waarschijnlijk ga ik dan ook nog een dag extra werken! Zolang mijn kids het prima en leuk vinden dat mama leert en op school werkt ga ik door!
Monique mv Robin 5, Thomas bijna 3 en Lucas 3 maanden.

hoihoi!

euh.. hoe ik dat doe? kprobeer gewoon 30 uur in één dag te stoppen!
Plannen, plannen, plannen en dan nog net dat ene belangrijke vergeten te doen.. Wil zo graag een supermama zijn, maar dit lukt toch echt niet altijd! Doordat ik nu weer werk zit ik wel wat meer in een ritme maar heb ik minder tijd voor al het andere. De avonden door de week zitten praktisch allemaal vol en overdag is Sam veel wakker en probeer ik tussen neus en lippen door het huishouden te doen..
Dus als iemand nog een tip heeft!?! ... Ik zou zo graag nog wat andere dingen willen oppikken.. heb al een jaar een naaimachien in huis en zou dolgraag hiermee aan de slag gaan.. Nu de nagym is afgelopen wil ik eigenlijk gewoon gaan sporten..

Merken jullie trouwens ook dat manlief nog wel gewoon alles kan doen wat hij altijd al deed???

Groetjes, Margreet en Sam

Terug
Bovenaan