kinderfeestje 4 + 6 jaar?

Hallo allemaal, ik zit normaal in het oktober forum, omdat ik in oktober ben bevallen van ons derde kindje. Volgende maand zijn de oudste twee jarig, Bas wordt 7, en Iris wordt 5, en ik heb nou werkelijk geen flauw idee wat leuk is om te doen. Vorig jaar hebben we thuis spelletjes gedaan, en snoepkettingen gemaakt. Dat willen ze dus dit jaar niet. Zelf willen ze graag naar een binnenspeeltuin, zie ik alleen zelf niet zo zitten. Hebben jullie misschien een leuk idee voor me een beetje op weg te helpen? Groetjes Wendy
 
Hallo,

Je zou kunnen gaan bowlen met de kinderen.
Als je iets spannender wilt dan kun je ook een soort piratenfeest geven, je kunt dan  een "schat" verstoppen in de bossen of de duinen  en dan een soort kaart maken en samen met de kinderen die schat gaan zoeken, gegarandeerd veel lol!!!
Als uitnodiging geef je de kinderen een fles met de uitnodiging erin (breezerflesjes bv)
Je kunt dan ook evt. een verkleedkist huren en de kinderen eerst verkleden voordat je de bossen in gaat. (dit is alleen moeilijk omdat je natuurlijk niet weet wat voor weer je hebt)

Bij sommige bakkers kun je ook kinderfeestjes organiseren, dan mogen de kinderen een brood bakken en koekjes, dat is ook altijd leuk

In ieder geval, veel succes met het kinderfeestje en alvast gefeliciteerd met de kids
 
Hallo, ja ik zit met hetzelfde probleem; zoon wordt binnenkort 7 en vorig jaar
naar de bowling geweest. Vind zelf een film niet zo leuk en ze kunnen nog niet allemaal zwemmen. Ik wil er ook niet echt veel geld voor uitgeven. Nu heb ik een speeltuin gevonden voor bij goed weer maar wat als het slecht weer is? Iemand nog een ander idee? Bij voorbaat dank, Zahra
 
Hallo, wij zijn eruit, gelukkig. We hebben allebei de verjaardagen bij elkaar gegooid, inclusief de kids uit de vriendengroep, dus in totaal 20 kids. We gaan hier in de buurt naar een speeltuin met zaaltje, dus met goed weer buiten, en anders binnen. Eerst gaan we de kadootjes uitpakken, zingen, en koek eten. Daarna gaan we disco maken, (een vriend van ons draait veel op feessies), ook gaan we zelf natuurlijk disco maken met instrumenten. Omdat ze toch al in oude kleren komen, gaan we daarna schilderen. Ik had nog 'n rol behang liggen, die ik op de muur ga maken, zodat ze op een goede hoogte hun schilderkunsten kunnen laten zien. Ook zorg ik voor knutselgerei, en kleurpotloden. Daarna gaan we met de dames gelkaarsen maken. In het zaaltje staan ook spelletjes en een sjoelbak. Ook gaan we nog iets van een snoepketting maken, en als afsluiting gaan we lekker frietjes halen. Zo heb ik dus voor goed en slecht weer een goed plan. De kosten vielen reuze mee, want voor € 20.-- konden we de zaal huren, en de muziek kwam voor niks. Zo heb ik een goedkoop feestje wat binnen en buiten gehouden kan worden, en mijn eigen huisje troepvrij Ik wens jullie ook veel succes met het verzinnen van een knalfuif. Groetjes Wendy
 
Terug
Bovenaan