kinderfietsje

Misschien een hele stomme vraag, wij hebben een kinderfietsje voor onze dochter van 2 natuurlijk met zijwieltjes.
het lijkt erop dat het gewoon wiel doorglipt.

weet iemand of zowel de zijwieltjes als het achterwiel beiden op de grond moeten staan, of moet de zijwieltjes iets van de grond afstaan??
 
In eerste instantie zou ik de wieltjes alledrie gelijk zetten, pas als ze iets beter kan fietsen zet je de zijwieltjes iets hoger dan het achterwiel.

Je moet nooit de zijwieltjes lager zetten want dan komt ze de helft van de tijd niet vooruit (en jij dus ook niet)

Mijn dochter kan net een week zonder zijwieltjes fietsen (ze is 4), dat ziet er zo schattig uit op dat kleine fietsje met zo'n trots koppie.
 
petra. bedankt voor je reactie. Mijn man heeft de wieltjes goed gezet en ze fietst heerlijk de huiskamer door, morgen maar eens buiten proberen.

groetjes
corina
 
Hoi Corina,

Hoe oud is jouw dochtertje precies? Justin is ook 2 (bijna 26 maanden) maar kan nog niet fietsen. Wellicht is jouw dochtertje ouder, ben nieuwsgierig wanneer het fietsen gaat komen...

Groetjes Patricia
 
hoi

Patricia, onze dochter is ook 26 maanden(augustus 2003)
Ik heb geen idee wat de leeftijd is dat ze gaan fietsen, maar de 1 zal iets eerder zijn dan de ander. Op haar driewieler heeft ze nooit willen fietsen en op haar gewonen fietsje rijdt ze zo weg.

Vanmiddag is ze een stuk buiten wezen fietsen en ze (en wij) vinden het helemaal geweldig.

succes

corina
 
Hoi,

Volgens onze kinderarts (in het ziekenhuis) hoeft een kind tot ong 3 jaar niet te kunnen fietsen. Natuurlijk zijn er kinderen die het wel vlot kunnen. Anderen lopen tot ruim 3 jaar met hun fietsje. Onze zoon was 2,5 jaar toen hij begon te fietsen op zijn driewielertje en traktor. Inmiddels is hij bijna 3, en hij gaat als een speer op zijn fietsje. Zo goed dat hij een fiets met zijwieltjes krijgt voor zijn verjaardag.
Het verschilt dus per kind. Ik moet er wel bij vertellen dat hij net op de peuterspeelzaal zat toen hij begon te fietsen. Daar ziet hij dus ook andere kindjes fietsen. Dat heeft vast geholpen.

Groetjes, Kat
 
Terug
Bovenaan