Kinderfysio is thuis geweest

A

Anoniem

Guest
hallo

de kinderfysio is geweest.
En omdat lonneke in een onvolkomen stuit lag, zijn haar bilspieren dus overrekt.
Ze is dus te soepel in de heupjes.

We hebben nu dus oefeningen gekregen om haar bil- en bovenbeenspieren sterker te laten worden en om haar te leren draaien.
Over 2 weken komt ze weer thuis.

Wat ze wel vroeg was, waarom we niet eerder hadden gebeld.............
ik trek al 2 maanden aan de bel dat Lonneke niet draait!!!!!!!!!!!
Dus hier ga ik wel wat van zeggen de volgende keer dat ik op het cb moet zijn!!!

Nu maar hopen dat het gaat werken.

tja... wat zal ik zeggen...
Beter laat dan nooit toch??? Als het je 1e is... en voor de rest géén idee hebt van het hoe of wat, kan je er vrij weinig aan doen.
Ik heb ook een stuiter, (volkomen) maar mijn schoonzusje is kraamverzorgster, dus ik was al voorbereid zeg maar.
Je kan het idd op het cb effe je gal spuwen, maar ik denk niet dat het enige nut heeft.
Buiten grote heup en nek-afwijkingen willen ze het niet echt geloven (uitzonderingen   daargelaten)

Maar goed, je hebt aan de bel getrokken, en wordt nu behandelt.. dáár gaat het om!!!

Groetjes Debby

Fijn dat er nu een reden is gevonden waarom ze niet draait, maar wel balen dat je niet serieus bent genomen.
Hier ook een stuitertje (onvolkomen), maar zij heeft een spreidbroek gehad en werd door een orthopeed en ook door het cb goed in de gaten gehouden.
Ik zou het zeker even laten weten op het cb!!
Ik hoop dat het snel effect zal hebben.
Succes
Sil

Ook hiier is van de week de kinderfysio voor het eerst geweest. Omdat Iris niet kruipt/tijgert en niet rolt. Ze kan het wel maar wil het niet.
Heb ook oefeningen gekregen om het kruipen/buikliggen te bevoorderen.
Vandaag weer geoefend en er zit nu al vooruitgang in!! Wij oefenen 2 keer per dag, dat is nu echt genoeg voor haar...
Maandag komt de fysio weer, ben benieuwd.
Hoop dat onze kleintjes er wat aan hebben, ik heb er wel vertrouwen in!!

Wat fijn dat de kinderfysio is geweest en dat jullie nu gerichte oefeningen hebben gekregen. En inderdaad wel even laten weten op het cb! Zijn ze misschien bij een volgend kindje wel wat alerter.
Antoonentoos hoe oud is jullie kindje? Hier hetzelfde verhaal. Onze zoon is nu 9 maanden en kan rollen maar doet het ook niet graag. Kan wel zitten maar  komt zelf nog niet tot zit.  Hij kruipt/tijgert ook niet. Aan wat voor soort oefeningetjes moet ik denken?
Ik heb met onze fysio afgesproken om hem nog even de tijd te geven maar ik vraag me soms ook wel af of ik niet beter eerder kan bellen voor een afspraak. groetjes Renske

Onze dochter wordt de 25ste 1 jaar!! Ze kan al een hele tijd zitten, maar het niet zelf doen. Kan rollen, maar doet het niet en kruipt/tijgert niet.
Ook iik dahct nu, had ik maar eerder naar de fysio gegaan.....
Maar goed, de oefeningen zijn heel eenvoudig hoor, zal ze even duidelijk proberen uit te leggen.

Oefening 1:
Je zit samen op de grond, jij met je benen wijdt en je kindje ertussen. Hij zit met zijn rug tegen jouw buik.
Dan is de bedoeling dat hij links en rechtsom over je been "kruipt", met zijn buikje op je been blijft hangen en de benen en heupen in de kruipstand. Dus niet met de hele boel naar beneden hangen. Lukt heel goed al je naast je iets legt wat ze heeeeel graag willen hebben.
Maandag deed Iris dit nog echt niet, vanmorgen moest ik haar zelfs tegenhouden omdat ze bijna over mijn been sprong.

Oefening 2:
Je kindje ligt op zijn rug, draait op zijn zij. De beentjes wat naar voren. Jij tilt het hoofdje een beetje op, als het goed is zet hij zijn handje "automatisch" neer en gaat dan zo langzaam zitten.
Dit dan met steeds minder hulp. Ook dit gaat bij ons nu al een stuk beter.

Ik hoop dat je de oefeningen een beetje begrijpt?
Wel zou ik voor een kinderfysio gaan, het is toch wel heel anders dan bij volwassenen.

Doeg Toos

Hoi,

Fijn om te horen dat ik niet de enige ben met slechte evvaring over het CB.

Jepser had een voorkeurshouding en daar zeiden ook steeds over we kijken de volgende x wel todat ik het genoeg vond en bij de HA een verwijzing heb gevraagd en de kinderfysio gebeld.
Toen ze langs kwam zei ze goed dat nu gebeld heb want toen was het nog makkelijk op te lossen dus echt luisteren naar het CB doe ik al sinds 3 maanden niet meer......

Leuke oefening om te leren zitten ga ik zekker uitproberen misschien dat hij daarmee dat laatste zetje krijgt om te gaan zitten

Veel succes en hoop dat het snel beter gaat......

Terug
Bovenaan