kinderfysio (nog een keer proberen zucht)

A

Anoniem

Guest
goed het forum blijft dus aan het GRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
Inmiddels al de vierde keer dit verhaal.

MIjn dochter Merel heeft een voorkeur voor rechts.
En haar hoofd aan die kant is afgeplat.
Nu moet ze op advies van het consultatieburo naar de kinderfysio.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft.

Groetjes Karin

Hoi Karin,

Mijn zoontje had een voorkeurshouding voor zijn linkeroor.
Ik ben niet naar fysio geweest maar naar een osteopaat. Het bleek namelijk dat bij Sven een nekwervel en een stukje van zijn schedel rechtsonder vastzat (waarschijnlijk omdat Sven al heel lang ingedaald was tijdens de zwangerschap en eigenlijk de gehele zwangerschap met zijn koppie naar beneden lag).
Ik ben nu twee keer geweest en ik zie al een behoorlijk verschil. Eerst deed hij alles links en nu rolt hij al op zijn rechterzij!
Bij mij bij het cb zeiden ze dan ook dat ik juist eerst de osteopaat moest proberen en pas daarna fysio als het niet zou helpen.
Als je kindje knelpunten in het lichaam heeft, is het beter om die eerst te verhelpen namelijk.
Je krijgt als het goed is een deel van de behandelingen vergoed door de verzekering.

Succes ermee en voor info: www.osteopathie.nl.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Allereerst wil ik ff zeggen dat het niet aan jou PC ligt.
Het forum doet idd weer raar!!
Pfffff... maar hopen dat er gauw iets aan gedaan wordt!!

Nu over de fysio: Ons zoontje had ook een voorkeurshouding naar rechts.
Zijn hoofdje was idd ook erg afgeplat.
Dus hebben we de fysio ingeschakeld... een hele lieve vrouw!!
Ze heeft ons oefeningen opgeschreven die we moesten doen, (en nog doen trouwens)
Bijv: met links verschonen, dan bedoel ik het hoofdje naar rechts.
De fles geven zodat hij of zij (weet niet goed meer wat je kindje is sorry daarvoor) jou aankijkt.
Speeltjes of knuffels in het bedje leggen naar de stimulerende kant... naar links dus in jou geval.
Als je kindje in de box ligt hem of haar zo leggen dat als het naar jou of iemand anders wilt kijken naar links moet kijken.
Ook veel oefenen op buiklig.
Kortom... bijna alles wat je doet, moet je andersom zeg maar... ken je me nog volgen??
We waren er bij Dylano op tijd bij... hij was 2 - 2,5mnd.
Ze komt nu nog 1x als het goed is, en dan is het klaar.
Hij doet het ook echt super!!!
Als je wat wilt weten hoor ik het wel.

Succes ermee!!

Groetjes Debby.

hoi,

Mijn dochter, nu ruim 5 maanden, heeft een voorkeurshouding naar links.
En wij hebben daarvoor fysio.
Bij ons komt de therapeut aan huis   (ik weet niet of dit altijd zo is). Ik heb van haar al veel tips en oeffeningen gekregen om met mijn dochter te doen. o.a hoe verschoon je, je benader je, hoe geef je meer steun in de maxi-cosi, bed en kinderwagen.
Ze maakt ook iedere maand een bandje. Op deze manier kan ze precies zien hoeveel % de schedel vergroeid. Ik weet ook niet of iedere therapeut dit doet.
Ook zijn we 2x bij een manueel therapeut geweest omdat het proces haperde. De manueel therapeut heeft toen een blokkade in haar nekje weggehaald (een zeer licht vorm van het KISS-syndroom)
Helaas ging het daarna nog steeds niet beter en heb ik een afspraak gemaakt voor helmtherapie.
En vorige week ging ze ineens met sprongen vooruit. We zijn nu de indicatie kwijt voor helm therapie! Toch heb ik besloten om nog wel naar het ziekenhuis te gaan  en daar nog eens samen met de artsen te kijken of helmtherapie echt niet nodig is.
Dit is komende maandag.

Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.
Mocht je nog vragen hebben stel ze maar!

groetjes,
Ikky

Hallo..

Onze dochter is 5,5 maand. Omdat ze een voorkeurshouding had zijn we naar een kinderfysiotherapeut gegaan op verwijzing van de huisarts. De voorkeurshouding is inmiddels niet meer, we moesten haar veel op haar zij leggen en oefeningen doen, maar haar hoofdje is toch nog plat. Ze heeft ons doorverwezen voor een redressiehelmpje.
Ik vind het zelf heel erg, maar goed het is tijdelijk en we gaan er vanuit dat het allemaal goed komt. Volgende week moeten we naar Zwolle voor het helmpje...

Groetjes Chantal

ik hoop echt dat het met fysio goedkomt en dat ze niet zo een helmpje hoeft.
Lijkt me zo zielig maar als het niet anders is dan is het natuurlijk niet anders.
Ben al wel begonnen met alles zoveel   mogelijk op de andere arm te doen. Deed ik al wel maar niet consequent altijd.
Alleen in badje doen wil ik graag op mijn goede arm blijven doen.Anders vind ik het eng.

quote: kaatje o reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-11-2007 12:14:27'));
Alleen in badje doen wil ik graag op mijn goede arm blijven doen.Anders vind ik het eng.

Dat moet je ook zeker doen.
Wij hoefde dat niet hoor van onze fysio...

Terug
Bovenaan