kinderfysio

Hallo
OP advies van het consultatieburo moet Merel naar de kinderfysio.
Dit omdat ze een voorkeurshouding heeft voor rechts en haar hoofd aan die kant is afgeplat.
Is er iemand die er ervaring mee heeft.

Ligt het trouwens aan mijn computer of blijft het forum aan het ballen.
Moet af en toe een stuk of 5  keer proberen om een onderwerp te kunnen lezen.Laat staan om er eventueel op te reageren.

Groetjes Karin
 
Allereerst wil ik ff zeggen dat het niet aan jou PC ligt.
Het forum doet idd weer raar!!
Pfffff... maar hopen dat er gauw iets aan gedaan wordt!!

Nu over de fysio: Ons zoontje had ook een voorkeurshouding naar rechts.
Zijn hoofdje was idd ook erg afgeplat.
Dus hebben we de fysio ingeschakeld... een hele lieve vrouw!!
Ze heeft ons oefeningen opgeschreven die we moesten doen, (en nog doen trouwens)
Bijv: met links verschonen, dan bedoel ik het hoofdje naar rechts.
De fles geven zodat hij of zij (weet niet goed meer wat je kindje is sorry daarvoor) jou aankijkt.
Speeltjes of knuffels in het bedje leggen naar de stimulerende kant... naar links dus in jou geval.
Als je kindje in de box ligt hem of haar zo leggen dat als het naar jou of iemand anders wilt kijken naar links moet kijken.
Ook veel oefenen op buiklig.
Kortom... bijna alles wat je doet, moet je andersom zeg maar... ken je me nog volgen??
We waren er bij Dylano op tijd bij... hij was 2 - 2,5mnd.
Ze komt nu nog 1x als het goed is, en dan is het klaar.
Hij doet het ook echt super!!!
Als je wat wilt weten hoor ik het wel.

Succes ermee!!

Groetjes Debby.
 
hoi hoi,

Mijn zoontje jesse is nu 9 maanden en heeft vanaf hij 6 weken is fysio.
Ivm voorkeurshouding en erg vast zitten door de bevalling.
Bij ons helaas ondanks fysio en osteopaat mocht het niet baten om een afvlakking te voorkomen en Jesse hefet nu een redressiehelmpje..gelukkig gaat het nu met nog steeds fysio wel heel erg goed met hem en is hij zijn voorkeur zo goed als kwijt..

hoe gaat het nu bij jullie

Groetjes Lissy
 
goed ze had maar een lichte afwijking.Inmiddels gaat het beter al heeft ze nog steeds schreve oren maar dat gaat bijtrekken.
Ze doet nu inderdaad veel meer links en ik tref haar haast nooit meer in de wieg zo aan dat ze helemaal naar rechts is gedraaid.
Meestal ligt ze lekker recht voor haar uit te kletsen.
 
Hoi!

Mijn zoontje Roan is een erg beweeglijk en onrustig kind. Als hij zo`n "driftbui" krijgt dan overstrekte hij zich helemaal en trok steeds aan zijn haartjes. Ook duurde het soms een eeuwigheid hem rustig te krijgen. Het CB adviseerde toen ook de kinderfysio. Zij is langs geweest en heeft hem helemaal geobserveerd en lichamelijk nagekeken. Zij kon niks ontdekken. Roan wil een heleboel, maar kan nog niet alles. En daarom wordt hij boos. Hij ligt een maandje voor op andere baby`s...is heel erg sterk met zijn hoofd/nek, maar als hij op z`n buikje ligt, heeft hij nog niet goed de kracht om zich lang op te drukken. Hij vond het ook niet prettig op z`n buikje, dus moesten we dat nu een paar keer per dag oefenen. Nu zijn we inmiddels een maand verder en ik zie Roan steeds rustiger worden. Hij kan zich nu een stuk langer zelf vermaken en rolt van zijn rug naar zijn zij. Op z`n buikje vindt hij nu ook alm leuker, maar het moet nog niet te lang duren. hij heeft zijn voetjes ontdekt en stopt deze graag in zijn mondje. De driftbuien, dus ook die overstrekkingen zijn een stuk minder gelukkig!!! Iedere week kan hij weer wat anders, dus iedere week gaat het ook steeds beter met hem! Maar soms zat ik echt met m`n handen in het haar! Maar het komt goed...daar geloof ik heilig in!

Groetjes.
 
Terug
Bovenaan