kinderfysio

Hoi allemaal,

Eigenlijk is dit een vraag voor de zomer 2007 moeder, want het gaat over mijn dochter....maarre hier zit ik veel vaker en ik vind het duizendkeer gezelliger en dus stel ik hem liever hier....

Het zit zo: Elize is nu ruim vijf maanden. En het gaat op zich prima. Allees is ze nog altijd heel erg stijf en overstrekt ze zich nog steeds, tewijl we er toch veel dingen aan gedaan hebben. Zelfs haar handjes houd ze nog stijf in knuistjes, niet goed dus en dus kregen we van het cb een doorverwijzing naar de kinderfysio.

Wie van jullie is hier bekend mee? En was het ook vanwege de stijfheid? Wat kan ik verwachten en wat kan Elize verwachten natuurlijk.

Ik ben niet zozeer bezorgd, ik weet dat we er gewoon van alles aan gaan doen om haar wat meer ontspannen te maken, maar ik zou het wel fijn vinden dat ik wat meer weet.....

Alvast bedankt!!
Liefs van Hanneke, Elize en natuurlijk mijn knappe koppie Hjerre ( jeje, zoals die zelf zegt)

Toen Kian 6 weken was zijn wij ook geweest. Hij overstrekte. Echt stijf was ie niet.
Het bleek dat z'n nekje bij de bevalling waarschijnlijk verrekt was en daardoor was de linker nekspier verkrampt. En dat doet zeer. Maar we kregen van de fysio allemaal leuke spelletjes te doen voor thuis. Eigenlijk ben ik blij dat we gegaan zijn, want we gingen steeds vol inspiratie weer naar huis. En na 3 of 4 keer geloof ik waren beide nekspiertjes weer goed en hoefde we niet meer te komen.
Dus ik zou zeggen: veel plezier!
Liefs Nelleke

Hey!   Ben ik weer!

Nina is geboren met een KS, maar doordat ze niet ingedaald was en heerlijk met haar hoofd onder mijn ribbenkast zat gepropt, is er behoorlijk wat geduwd, getrokken, en gestompt om haar naar buiten te krijgen. Linkerkant van haar gezicht was helemaal dik, en aan die kant was het oog ook dik, lip hing af, kuiltje van d'r kin zat op de verkeerde plek enz. eigenlijk... Het meest scheve is inmiddels al wel bijgetrokken maar ze heeft een vreselijke voorkeurshouding voor links, en men denkt dat ze die bij mij al had want de linker zijkant van haar hoofdje heeft al een grote deuk als het ware, en een klein afgevlakt plekje al. Voor mijn gemoed ben ik doorgestuurd naar de kinderfysio om gewoon wat dingen na te kijken uit te sluiten of bevestigen.
Nina werd eigenlijk gewoon heel goed nagekeken, haar hele lichaampje en niet alleen haar nek en hoofd! Ze heeft gelukkig geen gebroken sleutelbeen gehad, geen verkorte of verkrampte halsspier echt alleen een erg hardnekkige voorkeurshouding! Zij deed inderdaad met speeltjes en geluid wat dingen nakijken en dat was het eigenlijk wel de eerste keer. Komende maandag komt ze thuis kijken hoe het gaat en of ze nog tips kan achterlaten voor ons. ( Waarschijnlijk niet, vanwege mijn werk heb ik "te veel kennis, hahaha) Dan gaan we ook kijken of er nog verdere behandeling nodig is of dat dat pas op termijn weer zo zal zijn.
ik voelde me erg op mijn gemak en Nina ook geloof ik! Ook vind ik het erg prettig dat ze thuis komen kijken voor tips  & tricks.

Succes ermee en hou ons maar op de hoogte!
Kus, Marieke

Hallo,

Toen Alef een paar maanden oud was moest hij, van het CB,  ook naar de fysio . Hij had een voorkeurshouding naar rechts en ze vonden dat hij een slap nekje had. Ik vond het grote onzin want hij was flink ziek geweest en was maar 120 gram gegroeid in een maand van de borstvoeding. Maar toch maar gedaan. De fysio kwam bij ons thuis en heeft verschillende oefeningen gedaan op een kleed op de grond. Ik geloof dat ze een keer of 8 is geweest.Het was wel leuk om te zien en Alef vond het ook allemaal prima. Hij heeft van de fysio leren rollen en goed zijn hoofje oo te tillen.
Ik vond het vooral  erg fijn dat de fysio, met stagiaire, bij ons thuis kwam.

Heej hoi,

Meike heeft ook fysio gehad en wel 1 keer. Ze kwam bij ons thuis en door het intensieve oefenen kon ze rollen. Ze was toen bijna een jaar. Ja wat traag ja. Op haar eerste verjaardag  zat ze of lag ze haha. Terwijl haar zus toen al liep, maar ieder kind heeft zijn eigen ontwikkeling!

Het probleem was dus niet kunnen omrollen. Ze strekte als heel jonge baby idd ook maar daar vond niemand wat van...

Wat ik zo positief aan fysio vind is de intensie die je hebt met je kind. Je bent bewust bezig een doel behalen op een heel leuke en speelse manier.

Sterkte en ik ben benieuwd wat je ervan vind.

Liefs Renske en Meike

Lydia heeft fysio gehad van 3 tot 6 maanden ivm voorkeurshouding en haar hoofdje niet op willen tillen. De fysio kwam aan huis, deed leuke spelletjes met haar, vertelde mij waar ik aan moest denken en wat ik met haar kon doen, en ze ging zienderogen vooruiit! Heeft van haar ook een hoop geleerd. Wat betreft dat overstrekken weet ik alleen dat mijn broertje dat vroeger ook deed, maar het fijne weet ik daar niet van. Maar ik zou het met beide handen aangrijpen, bij die kleintjes komen ze eigenlijk altijd aan huis, dat is voor jou en je kindje prettig en werkt voor hen ook het fijnst. Verliezen kun je er niets aan, winnen een hoop! Bij osn ging de frequentie al heel snel omlaag, ze is in die   3 maanden misschien een keer of 5 geweest, dat was voldoende.
Groetjes, Rianne en Lydia

Terug
Bovenaan