Kinderfysiotherapie, vraag aan mama's

<p>Hallo, mijn naam is Joyce, 30 jaar oud en mama van twee kinderen. </p><p>Binnenkort start ik mijn eigen bedrijf als kinderfysiotherapeute. Ik wil graag alleen baby's en kinderen tot los lopen behandelen. Altijd bij de ouders thuis, zodat het kindje in zijn of haar eigen omgeving is. </p><p>Mijn vraag aan jou:</p><p>Waar heb jij als moeder behoefte aan als het gaat over kinderfysio voor baby? Is dat bijvoorbeeld.</p><p>- Uitgebreid de tijd nemen</p><p>- Snel een afspraak krijgen/ plannen</p><p>- Praktische tips </p><p>- Snelle communicatie met bijv. Consultatiebureau en/ of ziekenhuis</p><p>Of juist heel andere dingen?</p><p> </p><p>Super lief als je mij zou willen helpen!</p><p> </p><p>Liefs Joyce</p>
 
Leuk zeg, veel succes alvast! Snel een afspraak kunnen plannen en concrete handvatten waar je thuis mee aan de gang kunt tussen de afspraken in vond ik destijds erg fijn bij de fysio die hier is geweest. En vooral veel uitleggen wat je doet / ziet / ervaart, dat miste ik toen wel.
 
Ik miste een uitleg waar de oefeningen voor dienen. Dus mijn advies is geef duidelijke uitleg wat je voelt/doet/ziet en waarom of waarvoor dat is. 
Toen ons de uitleg duidelijk werd konden we aangeven dat we er niet het volledige vertrouwen in hadden. 


en inderdaad snel een afspraak kunnen plannen. Zeker bij pasgeborenen. 
veel succes! 
 
Mijn meisje heeft fysio gehad voor overtrekken, ik kreeg wel iets uitleg maar wat alle oefeningen nou precies gedaan hebben geen idee. 
 
 
Leuk heel veel succes  
Ik moet zeggen ik ben heel tevreden met de fysiotherapeut van m'n zoontje .
Die heeft hij ivm z'n voorkeurs houding en afplatting 
Door de oefeningen is z'n voorkeurshouding nu doorbroken dus het had echt effect.
Het enige vervelende wat ik vind is dat elke keer als ze komt hij iets nieuws moet kunnen dus dan zegt ze lachend kom kruipen of dit of dat .
En dan denk ik soms ieder kindje doet het op z'n eigen tempo. 
Ook heeft ze weleens gezegd dat hij niet de snelste is .
Terwijl hij pas 7 maandjes is   dus dan is het logisch dat die nog niet kruipt lijkt mij 
Dan denk ik weleens van  wie ben jij om dat te zeggen .
Die dingen maken me ook onzeker als ze dat zegt . Ze bedoeld het vast niet zo maar voel me er niet prettig bij .
Verder is ze top en helpt haar behandeling 
 
Wij kwamen voor een verkrampt spiertje in de nek. Praktische tips gekregen en daardoor zo opgelost.
Onze kleine jongen was een heel alerte baby en wij kregen hem moeilijk in slaap, ook daar praktische tips gekregen, waardoor hij voor de 4 maanden al zelfstandig, zonder tranen, in slaap viel.
Het fijne was dat onze fysio zelf ook moeder is en met beide benen op de grond stond. Waar ze bij het CB bijvoorbeeld belerend zijn over zijn bovengemiddelde groei, zei onze fysio heel simpel: hij is niet dik en zijn vader is ook 2 meter, dus hij heeft nog wel wat door te groeien!
Dus de nuchtere kijk was voor ons heel prettig, die artsen bij het CB kunnen je zo onnodig onzeker maken. Zij gaf ons juist zelfvertrouwen.
Ik denk dat haar manier in zekere zin vergelijkbaar was met Cesar Milan ?. Dit omdat onze kleine jongen puur reageerde op ons, dus hij was in paniek in bed, omdat ik gestresst was. Dus zij gaf mij een techniek om hem te kalmeren en leerde mij in de tussentijd ontspannen, zodat ik dat weer aan hem door kon geven. 
 
Hoi Joyce,
mijn zoontje is vanaf 4 maanden tot 26 maanden onder behandeling geweest bij een kinderfysio vanwege trage grove motoriek. Ik had het achteraf fijn gevonden als we in het traject meer concrete doelen hadden en een tijdspad.  En ik had het fijn gevonden als de fysio zich wat meer had uitgesproken over wel of geen medische oorzaak. Gelukkig was dat er uiteindelijk niet maar hiervoor wel alsnog met 24 maanden naar de kinderarts gestuurd die al vrij snel constateerde dat er niets aan de hand was.
 
Terug
Bovenaan