kinderfysiotherapie

Mijn dochter is bijna 16 maanden en ze krijgt fysiotherpie, omdat ze slappe spiertjes heeft in mn haar beentjes. Ze kan maar even staan aan de tafel en zakt dan door haar beentjes, ze loopt wel een paar stapjes langs de tafel maar ze staat en loopt nog niet los. Wie heeft nog meer ervaring met kinderfysiotherapie,graag wil ik met jou in contact komen
 
Hallo,
Onze dochter van drie maanden krijgt vanaf haar geboorte fysiotherapie in verband met een Erbse Parese / schouderdystocie (zware bevalling geweest). Haar armpje en nek moeten getraind worden zodat alles weer helemaal symmetrisch wordt. Er komt een therapeut bij ons thuis die tips en oefeningen geeft om met haar te doen. Als ze slaapt of huilt gebeurt dat met een pop. Goede ervaring, we krijgen dan ook echt oefeningen die bij haar passen en zo stimuleren we ook meteen alle spieren en bewegingen die ze nodig heeft om straks te zitten, te rollen en om te lopen. Prettig idee nu ik jouw ervaring lees. Bij babies zie je wel snel resultaten vind ik.
Zijn er trouwens meer ouders die ervaring hebben met een schouderdystocie?
Wilma, sterkte met de eerste stapjes.
Groetjes Thea
 
Hoi Wilma,Mijn zoon van 16 mnd heeft ook een lage spierspanning.Hij heeft al vanaf zijn geboorte problemen;handjes in dwangstand gezeten dus spalkjes gekregen,heupdysplasie dus spreidbroek gehad tot ongeveer 8 mnd,en nog een aantal kleine probleempjes.Vanaf het begin af aan kinderfysio gehad,nu nog steeeds. Door de lage spierspannig zit hij met een kromme/scheve rug[ook een lichte afwijking in de ruggewervels]Nu zijn ze aan het zoeken waardoor de spierspanning zo laag is,ze zoeken in de richting van stofwisselingsziekten.Dit duurt nu al maanden en zitten wij behoorijk in de onzekerheid.Hij krijgt 1 keer in de week fysio en begint nu te leren staan,dit kan hij net als jou dochter een paar tellen.Geestelijk zit het wel goed bij hem.Wat ik me afvraag of jij wel weet waarom jou dochter een lage spierspanning heeft en wordt dit dan ook onderzocht?Of zijn er mischien meer mensen die hier iets van herkennen.Nou sterkte met je dochter!Groetjes Mariska.
 
Terug
Bovenaan