Kinderkamer met commode?

Hallo allemaal!
In juni worden wij ouders van ons tweede kindje.
Wij hebben al een zoontje die in maart 2 wordt. Wij willen voor hem kijken naar andere meubeltjes zodat de set waar hij nu in slaapt naar zijn broertje of zusje kan.
Maar hoe hebben jullie dat gedaan met de commode?
Ons zoontje is nog niet zindelijk en weet natuurlijk niet of hij dat tegen die tijd wel is.
Wij willen graag een normaal formaat kinderbed en het liefst een set dat bij elkaar past.
Heeft iemand tips voor ons?
 
Als je kindje straks in een gewoon eenpersoons bed ligt, heb je daar ook super veel ruimte op dus zou je evt daar kunnen verschonen? Kun je gewoon op t voeteneind gaan zitten. Dan een tafeltje of plankje er bij maken om de spullen te bewaren. Evt een matje oid er bij.

En van sommige babykamer is er ook een groot bed verkrijgbaar dus evt zou je daar nog naar kunnen kijken, maar dan zou je wel voor je volgende kindje wat meer meubels bij moeten halen.
 
Gewoon de commode op de babykamer gebruiken ?
luierbroekjes zijn ook makkelijk aan en uit te trekken, alleen bij poep even hopen dat de commode vrij is want dat is liggend echt makkelijker
 
Mijn oudste dochter was 21 maanden toen haar zusje kwam. Ze delen een commode en dat gaat prima. Ik zou echt geen 2e commode kopen. Sowieso gebruik ik m weinig. Beneden heb ik een verschoonkussen liggen en ik loop echt niet voor elke luier naar boven. Mijn oudste verschoonde ik ook vaak staand (plasluiers natuurlijk) vanaf 2 jaar.

Ik gebruik de commode eigenlijk alleen als ik toevallig boven ben met de kids en ze moeten verschoond worden. Aankleden in de ochtend doe ik ook beneden. Alleen uit de douche in de avond gebruik ik de commode, met aankleden. Maar vanaf 2.5 jaar passen ze er ook niet meer goed op hoor, mijn oudste is nu ruim 3 jaar en ik kleed haar om na het douchen op ons bed omdat de commode gewoon te klein is voor haar.

In de commode kon ik prima voor 2 kids luiers en rompers/sokken etc kwijt.

Ik heb zeer zeker geen 2e commode gemist. Loop jij echt voor elke vieze luier naar boven om op de commode te verschonen?

 
Ik heb een tweede aankleed kussen op de kamer van m'n zoontje en die leg ik op de grond. Hij gaat dan zelf liggen en dan kan ik hem verschonen. Scheelt me ook weer met tillen. Ik heb wel een extra commode beneden, maar ook dat heeft met m'n eigen belasting te maken en dan hoef ik niet de trap op om onze baby en dus ook onze dreumes te verschonen. Is van IKEA, kostte iets van 25 euro.
 
Ik verschoon inderdaad ook voor 95% beneden.. aankleedkussen ligt gewoon op de eettafel ? dus ik zou die commode naar de babykamer doen en inderdaad op zijn eigen bed of beneden verschonen
 
Wij hebben een ladekast van de ikea gekocht als commode. Even goed op de breedte passen.
Of het nodig is weet ik nog niet. Nu 37 zwanger en zoontje is nu 20 maanden. Het staat prima!
 
 
Bedankt voor alle reacties!
Wij verschonen ons zoontje tot nu toe wel altijd boven op de commode.
Als de tweede er is is het ook geen ramp om het beneden of op bed te doen.
En inderdaad. Ons zoontje wordt nu al bijna te groot voor de commode. 21 maanden en 92 centimeter ?
Had ook geen idee hoe andere ouders dit doen. Vandaar de vraag! Het maakt onze keus nu erg makkelijk.
 
Terug
Bovenaan