Kinderkamer

Wie is er al begonnen aan de kinderkamer?

Mijn vriend haalt nu het nieuwe kozijn op voor de kamer (oude was rot en lek dus echt aan vervanging toe) en dan het weekend heel de kamer leeghalen, behang eraf en dan komt een vriend van de week helpen met het nieuwe kozijn steken en een andere vriend komt helpen met het opnieuw stucken van de muren.
Dan een leuk kleurtje op de muur. Helaas zijn we het over de kleur nog niet helemaal eens...

Maar met de meubeltjes aanschaffen/bestellen wachten we nog heel even tot we de 20 weken echo hebben gehad a.s. maandag.

Hi, Wij zijn al begonnen met de kinderkamer. Het komt eigenlijk omdat we heel veel spullen in huis hebben die we in de kinderkamer gaan gebruiken.

We hebben zo'n ikea kast met 16 vakken daar hebben we de kledingkast van gemaakt. Badje hebben we (nieuw)gekregen van iemand, wiegje had ik op internet al op de kop getikt..

Dus ja.. eigenlijk zijn we er al een beetje. Commode is het enige nog wat we echt moeten kopen voor de kamer.

Behang is er afgelopen weekend opgegaan.

Verder moet ik nog wel een kinderwagen, wipstoeltje, maxicosie, een voedingskussen en alle andere prulletjes die je zo nodig hebt als die kleine er is. Voor me gevoel zijn we al bijna klaar.

Dat komt misschien omdat ik wel erg geniet van het getrappel in mijn buik, maar ik ook al zo gewend ben aan dat de kleine er is, dat ik wil dat hij/zij er letterlijk is. Het duurt me alweer te lang.. ben veel te nieuwsgierig.

Ik wil ook zo graag beginnen in de kinderkamer, maar wij willen ook eerst weten of het een jongetje of meisje is. Daarnaast zijn we net verhuisd naar een woning die volledig verbouwd moest worden en wordt de toekomstige kinderkamer nog even gebruikt als opslagplaats voor klusspullen en alles wat we nu nog geen plekje kunnen geven in huis.

In ieder geval leuk dat jullie al lekker met de kinderkamer bezig zijn. En MarloesDD veel plezier maandag bij je echo!

Mijn ervaring leert me dat ik me bij de eerste overal in vergist heb.. De kamer moest op tijd af want stel je voor dat de kleine eerder komt? Dus duurde het wachtten daarna nog heel lang.. Maar ook daar had ik me in vergist want in ene brak mijn water, met 39w4d! Dat had ik niet verwacht! Ik dacht ook dat de kleine maar heel snel moest komen want ik wilde de kleine zien, toen de kleine er na een vreselijk snelle bevalling er was, besefte ik nog niet echt dat ik bevallen was, en miste ik het getrappel!

Moraal van het verhaal... Haast je niet, geniet ervan en over het geheel genomen ben je op tijd als je met 38 weken klaar bent. Zelfs na de bevalling kan je nog een hoop aanschaffen hoor!

Oh ja... Wij beginnen na de echo met nadenken hoe we de kamer willen. Meubels heb ik via MP al op de kop getikt dus die staan er al. Gelukkig woon ik in een nieuwbouw huis en is er nog niks behangen dus de muren zijn mooi wit. Klein klusje dus!

Wij hebben een kamer van Bopita besteld, muren worden grijs met roze (als het een meisje blijft op de echo haha), dan leuke muurstickers erop...leuke houten witte luxeflex gekocht, moet nog op pad voor gordijnen en dan zijn we er wel...verder al enorm veel spullen besteld, kinderwagen Joolz, box van Bopita..erg leuk allemaal!!

Kan ook niet wachten tot het kindje er is, maar wil toch wel wachten totdat het groot genoeg is...haha
Aangezien ik niet meer mag werken, duurt de wachttijd voor mij iets langer denk ik dan degenen die lekker hun ding nog doen, maar goed, ik heb in ieder geval alle tijd om nu al contact te leggen met onze baby...haha das dan weer een voordeeltje..

Wij zijn 'begonnen' met de babykamer(voormalig studeerkamer) in de zin van alle rotzooi eruithalen. Aangezien we beide liever studeren in de reuring(woonkamer) werd deze studeerkamer een soort verlengde van onze berging. Hij is nu gelukkig leeg op het bureau en de bar na. Wat een ruimte! En wat leuk om te fantaseren wat waar komt te staan. Zijn al flink op pad geweest voor verlichting en gordijntjes. De muren zijn wit en de liefste schoonvader van de wereld zal hier het silhouet van nijntje in het grijs op schilderen. Super om hier over te dromen!!

Helaas moet ik nog even wachten met het klaar maken van de babykamer. Er moet eerst een kamertje in de garage worden gemaakt voordat ik met de babykamer aan de slag kan. Het computerkamertje wordt babykamer en de nieuwe computerkamer komt in de garage, naats de bijkeuken.
Ik kan haast niet wachten tot het allemaal klaar is!!!
De kamer van mijn dochtertje hadden we wat in de winnie de poeh stijl, maar nu wil ik wel wat anders, maar wat.......???

Terug
Bovenaan