Kinderopvang 2009!

Hallo meiden,

Ik heb net een bereking voor de kinderopvang voor 2009 op www.toeslagen.nl gemaakt en ik ben best geschrokken wat ik nu aan opvang moet gaan betalen. Het uurtarief voor 2009 blijft hetzelfde als 2008 wat ik echt idioot vind want ik heb wel een brief van het kinderdagverblijf gekregen dat de tarieven met € 0,29 verhoogd worden dat houd in dat ik dat bedrag per uur zelf moet betalen omdat de belastingdienst maximaal € 6,10 vergoed.
In mijn geval moet ik voor 2 kinderen bijna € 100,= per maand meer gaan betalen en dat hakt er best in omdat de energieprijzen en zorgkosten ook weer duurder worden en  onze bestedingsruimte een heel stukje kleiner gaat worden. Ik kan prima met geld omgaan maar toch baal ik hier stevig van, ik wist dat het duurder ging worden maar zoveel had ik niet verwacht en wij hebben toch een behoorlijk inkomen maar dat wordt zo langzamerhand aardig opgesnoept aan de maandelijkse  lasten. Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar ik moet er ff van bijkomen!

Groetjes,

Puk

Hoi Puk,

Je bent niet de enige..... Bij ons is het van 5,93 naar 6,17 per uur gegaan!!
En ik heb nu 1 dochtertje op het kdv, maar eind maart ben ik uitgerekend van de tweede en dan hebben we per eind juni dus 2 kindjes op de opvang.
En ik heb net zitten rekenen en we gaan er 178 euro op achteruit per maand. En dat kunnen we gewoonweg echt niet missen.
Gelukkig komen we er nu al achter en we gaan toch 1 ochtend opvang regelen bij opa en oma (zal oma alleen worden want opa werkt nog)
En als ze dat niet willen, want we kunnen ze er niet voor betalen, dan wordt het 4 dagen werken voor mij denk ik....

Ik zit op het zomer2007 forum en heb gisteren al iets gepost daar, want ik heb er de balen in en wil zo snel mogelijk een oplossing want dit is niet goed voor mijn rust....

groetjes Mariska

Hoi Mariska,

Ik ben een najaar 2006 moeder en zomer 2008 moeder en ik kan me je onrust heel goed voorstellen. Momenteel ben ik werkloos en als dat per januari 2009 zo blijft vervalt mijn recht op opvangtoeslag en zal ik noodgedwongen mijn kinderen weg moeten halen bij het KDV omdat ik geen € 1200,= per maand aan opvang kan betalen. Financieel gezien hebben wij het dit jaar al ontzettend zwaar en het einde lijkt nog niet in zicht, het is dat ik heel goed met geld om kan gaan anders hadden we finaal aan de grond gezeten. Mijn contract is niet verlengd door mijn zwangerschap en door de kredietcrisis is het keimoeilijk om werk te vinden terwijl ik echt heel graag zou willen. Wat de kinderopvang betreft ben ik me ook een hoedje geschrokken mijn man zal meer moeten gaan werken om de gestegen kosten te dekken maar daar ben ik ook nog niet echt happy mee want dan sta ik er wel helemaal alleen voor wat de zorg van onze kinderen betreft. PFFF ik vind het zo moeilijk en net als jij al schrijft is het voor mijn rust ook beslist niet goed.

Groetjes en sterkte!

Puk

Hoi Puk,

Gelukkig gaat mijn schoonmoeder de woensdagochtend oppassen. Mijn man is dan namelijk 's middags vrij. Dus we zijn uit het gezeur en gestress.
Als ze met vakantie zijn dan ga ik met mijn schoonzusje samen rouleren met oppassen op elkaars kinderen.
Kan jij niet met iemand zoiets voor vast doen?

groetjes Maris

quote: Puk reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-11-2008 20:11:20'));

Hoi Mariska,

Ik ben een najaar 2006 moeder en zomer 2008 moeder en ik kan me je onrust heel goed voorstellen. Momenteel ben ik werkloos en als dat per januari 2009 zo blijft vervalt mijn recht op opvangtoeslag en zal ik noodgedwongen mijn kinderen weg moeten halen bij het KDV omdat ik geen € 1200,= per maand aan opvang kan betalen. Financieel gezien hebben wij het dit jaar al ontzettend zwaar en het einde lijkt nog niet in zicht, het is dat ik heel goed met geld om kan gaan anders hadden we finaal aan de grond gezeten. Mijn contract is niet verlengd door mijn zwangerschap en door de kredietcrisis is het keimoeilijk om werk te vinden terwijl ik echt heel graag zou willen. Wat de kinderopvang betreft ben ik me ook een hoedje geschrokken mijn man zal meer moeten gaan werken om de gestegen kosten te dekken maar daar ben ik ook nog niet echt happy mee want dan sta ik er wel helemaal alleen voor wat de zorg van onze kinderen betreft. PFFF ik vind het zo moeilijk en net als jij al schrijft is het voor mijn rust ook beslist niet goed.

Groetjes en sterkte!

Puk

hoi hoi

misschien een rare vraag maar waarom zitten je kids op een kdv
als jezelf helemaal niet werkt ???
dan is het toch goedkoper om ze eraf te halen??
geen verwijt hoor alleen nieuwsgierig
groetjes moekje

He Moekje,

Kan natuurlijk niet voor Puk spreken, maar ik denk dat het te maken heeft met de inschrijving op het KDV en de wachtlijst als ze weer werk vind.
Dat is natuurlijk echt zo'n rotmoment. Je kunt ze er af halen, maar zodra je werk hebt moet je ze weer op de opvang brengen. En wat als er dan een wachtlijst is....

groetjes Mariska

Hallo dames,

Ik wil de kinderen idd niet weg halen i.v.m. de wachtlijst bij het KDV en gelukkig gaat alles een stukje beter. Ik heb in deze zware economische tijden toch een baan gevonden en ik ga per januari weer aan het werk! Feit blijft wel dat ik alles toch wel erg duur geworden vind ik moet hoe dan ook € 100,= per maand  meer gaan betalen en dat vind ik veel geld want je kunt er anders  toch bijv.  weer een paar schoenen voor je kind van kopen.  

Groetjes,

Puk

Hoi Puk,

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Super dat je toch een baan hebt kunnen vinden. En wel grappig dat je inderdaad de kinderen op het kdv hebt laten zitten voor de wachtlijsten, had ik even goed gegokt!

groetjes Maris

Terug
Bovenaan