Kinderopvang en bij mijn baby in de buurt komen

<p>Hallo allemaal</p><p>er is iemand van plan om bij mij op bezoek te komen. Diegene werkt bij de kinderopvang. Misschien ben ik overbezorgd maar nu denk ik wel eens kunnen ze dan niet eventuele ziektes verspreiden van kindjes daar naar mijn zoontje van bijna 5 maanden?? ☹️</p>

Ja, dat kan inderdaad, maar (klinkt misschien niet zo aardig, maar he tis goed bedoeld..) als je zo denkt kan je eigen ergens meer heen. Wat dragen de mensen die je tegenkomt in de supermarkt met zich mee? En de visite op een verjaardag? En je neefjes en nichtjes die ook naar de opvang of naar school gaan? Enzovoort enzovoort. Je kindje is inmiddels 5 maanden, dus ook niet meer zo klein. Het is geen pasgeboren baby meer die te vroeg geboren is oid. Als je kindje naar de opvang zou gaan, zou hij elke dag 'blootgesteld' worden aan kinderziektes. Kindjes worden nu eenmaal ziek, daar kan je weinig aan doen. Behalve natuurlijk uit de buurt houden van mensen die zelf overduidelijk ziek zijn.. 

Mijn dochter is 4 maanden en gaat al vier weken 2,5 dag in de week naar de opvang. Behalve een verkoudheid heeft ze nog niets gehad. Ziek worden hoort er ook een beetje bij helaas.

Tja zoals de rest ook zegt, wat wil je dan? Je kan je kindje toch moeilijk onder een glazen stolp laten leven? Virussen etc horen erbij. Idd ook in de supermarkt, bij neefjes en nichtjes die naar school gaan etc. Je neemt zelf ook een berg virussen mee die je onbewust overdraagt aan je kindje.

Ik werk zelf in de kinderopvang, ben 25 weken zwanger van een 3e kindje. Ik ben geen moment bang voor de baby in m'n buik of m'n andere 2 kinderen. Ze zijn net zo vaak ziek als elk ander kind, echt niet vaker omdat ik in de kinderopvang werk.
En ja, met kleine kinderen hoort ziek zijn er gewoon bij. Daar worden ze ook groot van en zo bouwen ze weerstand op. Veel kindjes zijn de eerste 6 maanden na geboorte niet/zelden ziek, maar daarna begint het en zit je soms elke maand met een ziek kind. Mijn jongste dochter is nu 2.5 en afgelopen nacht had ze enorm oorpijn, ze heeft bijna non stop gehuild en sliep pas om 5.00... en wij dus ook. Vervolgens was de oudste om 6.15 weer wakker. Overdag bijslapen lukt onmogelijk met 2 kinderen die geen middagdutjes meer doen, dus ik loop de hele dag al als een zombie met hoofdpijn rond. Super vervelend, maar dat is nou eenmaal het leven met kinderen, keihard afzien soms! :)

Je kindje gaat nou eenmaal ziek worden in het leven, dat hou je toch niet tegen. Daar worden ze groot en sterk van en gaan ze heus niet aan dood ;)

5 maanden is al best oud, als het 2 weken was dan had ik het misschien begrepen. Maar zou me echt niet zo druk maken. In de supermarkt zijn denk ik veel meer bacteriën en virussen te vinden.

Trouwens het is heel slecht om je baby te willen beschermen. Niet lullig bedoeld. Maar de kinderarts zei tegen ons hoe meer ze ziek zijn in het 1e jaar des te meer weerstand de rest van het leven. Dus juist lekker veel spelen met andere kindjes en buiten etc

Hoi, 
Ik sluit mij helemaal aan met de laatste reactie van mommytobeeee. Onze dochter heeft veel contact met andere kinderen mis gelopen doordat de opvang regelmatig sloot. Hierdoor is elke verkoudheid nu, direct een drama. Vorige week lag ze nachten te ijlen van de koorts en toen ik de huisarts aan de lijn had zei die; ze heeft een inhaalslag te maken omdat ze veel virussen niet gezien heeft. Haar immuunsysteem reageert hierdoor wat heftiger op virussen. 
Ze heeft met 3maanden in het ziekenhuis gelegen met het rs virus. We werden toen gewaarschuwd dat ze tot 2 jaar heftiger zou reageren en vaker ziek zou zijn. Niets van gemerkt en nu ze 2.5 is maakt ze alsnog die inhaalslag met haar immuun. 
Ik snap de eventuele spanning maar hoe meer de kindjes in aanraking komen met verschillende bacteriën etc, hoe gezonder ze uiteindelijk worden. Je lichaam heeft het nodig! 

Terug
Bovenaan