Kinderopvang en coronaregels

Jullie kunnen mij vast wel helpen. Ik kreeg vorige week een app van de gastouder waarin ze aangeeft zich aan de beslisboom te moeten houden. En dat wanneer m’n kids bijv een snotneus hebben ze niet mogen komen of dat ik ze moet laten testen. Ik zie alleen in die beslisboom dat ze met lichte klachten gewoon mogen komen. Of snap ik het nu niet? <br />Heb deze vraag ook aan het gastouderbureau gesteld, maar daar krijg ik geen zinnig antwoord van.<br /><br />Op de site van de overheid staat dat kinderen tot 4 jaar gewoon mogen komen met lichte verkoudheidsklachten en staat niks over laten testen.<br /><br />Weten jullie hoe dit nu zit?<br />
 
Beslisboom is leidend idd. Alleen wel zorgen dat je de laatste versie hebt. Kinderen mogen inderdaad gewoon komen met lichte verkoudheidsklachten.
Alleen benauwdheid, koorts of veel hoesten mogen ze niet naar de opvang/gastouder.
 
Je hebt gelijk hoor. Met lichte verkoudheidsklachten mogen ze gewoon naar de opvang of gastouder. Dan hoef je ze ook niet te laten testen. Dit geldt alleen als ze in contact met iemand zijn geweest die corona gehad heeft of andere klachten.
 
Eens met JannekeN. Ik werk in de kinderopvang. Ze mogen gewoon komen met een snotneus. Testen alleen als ze koorts, benauwdheid ofzo krijgen geloof ik. Maar dan nog hoef je het testbewijs te overleggen met de opvang dus het is op basis van goed vertrouwen!
 
Jep met lichte klachten mogen ze komen tenzij er ene coronabesmetting is op de groep of kind in aanraking is geweest met iemand die positief is getest, dan mogen ze ook met alleen een snottebel niet komen (tot negatieve test)
Bij ons hebben al 3 keer leidsters/kindjes van de groep corona gehad en dan gelden blijkbaar de strengere regels.
 
Terug
Bovenaan