Kinderopvang en peuterspeelzaal

Hoi!
Onze dochter is afgopen juli 2 geworden en gaat anderhalve dag naar de kinderopvang, waarschijnlijk vanaf volgend jaar 2 hele dagen, is het dan ook nog nodig dat ze naar de peuterspeelzaal gaat?
Groetjes
 
Neehoor, dat heeft dan geen meerwaarde. Ze zullen op het kdv ongeveer hetzelfde aanbieden. Waarschijnlijk gaat ze daar vanaf 2 of 2,5 jaar ook naar een peutergroep?
 
Nee zou ik niet doen, kinderopvang is best vergelijkbaar met peuterspeelzaal, zeker als ze een 2-4 jaar groep hebben!
Bij peuterspeelzaal moet je vaak ook 2 ochtenden afnemen, dus dan zou je kindje ineens 4 dagen naar de opvang gaan. Dat is best veel.

Mijn dochter gaat wel 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal omdat ze maar 1 dag naar de gastouder gaat daarnaast. Daar zijn maar 4 kindjes dus ik vind peuterspeelzaal wel echt een toevoeging naast de gastouder. Maar als ze naar een kinderdagverblijf zou gaan, zou ik het niet beide doen.
 
Ze hebben bij onze kinderopvang alleen groepen van 0 tot 4. Maar heb het idee dat ze wel goed inspelen op de leeftijden. Ja inderdaad als je 2 ochtenden moet afnemen zou ik dat teveel ook vinden als ze al sowieso 2 dagen naar de opvang gaat. Bedankt voor jullie reacties!
 
Mijn zoontje gaat 2 dagen naar de opvang (0=4 groep) en 1 ochtend naar de peuterspeelzaal. Ik ben juist groot voorstander. Hij leert daar veel meer dan op de opvang. Hij is nu 5x geweest en ik vind hem echt veranderd en opeens groter. Daarnaast heeft hij het erg naar zijn zin, ook niet onbelangrijk natuurlijk. Hij vindt het echt een feestje om te gaan. 
 
Terug
Bovenaan