Kinderopvang inschrijven maar nog werkloos?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Afgelopen december is mijn vorige contract geëindigd en ik ben nu weer op zoek naar nieuw werk. Nu zijn we er dus ook net achter dat ik voor de eerste keer zwanger ben (hoera!). Nu lees ik overal dat je je zo vroeg mogelijk voor kinderopvang moet inschrijven, maar nu zit er dus mee dat ik natuurlijk niet weet of ik dan een nieuwe baan heb (ik hoop van wel) en op welke dagen ik ga werken etc.. dus nu weet ik niet of ik mij wel kan inschrijven en op welke dagen etc... iemand in dezelfde situatie gezeten en advies?</p><p>Liefs!</p>
 
Voor de zekerheid inschrijven! Je kan een maand voordat je contract in gaat altijd nog opzoeken en mocht je werk hebben dan heb je in iedergeval opvang. 
Wij hebben ons kindje pas in januari ingeschreven toen was ik 18 weken zwanger. Wel 3 kinderdag verblijven bezocht om te kijken wat ons het meeste aansprak
 
Wij kregen van de kinderopvang juist de tip alvast in te schrijven voor alle dagen, terwijl we er waarschijnlijk maar 2 af gaan nemen alleen weten we nog niet welke. Zij zeiden dat ons kind dan in ieder geval alvast recht heeft op een plekje, als we maar aan het einde van het verlof doorgeven welke dagen ze echt gaat komen. Alleen die dagen gaan we dan ook betalen.
 
Ik heb ook voor 5 dagen ingeschreven en daarna op tijd geannulleerd wat ik niet nodig had! Dat was het handigst. Ook voor jou lijkt me.
 
Hoi allemaal,
 
Super bedankt voor jullie reacties! Wat fijn om te horen dst je je ook voor 5 dagen kan inschrijven en dan later kan bepalen welke je afneemt. Dat wist ik niet :)
Dan gaan we maar eens op zoek, al heb ik wel de neiging om te wachten tot de echo op 11 weken. Ik heb regelmatig bloedverlies (lees, dagelijks) afgelopen zaterdag bij 7 weken daarom een echo gehad. Toen was alles goed. Daarna wel een bloeding gehad (waarschijnlijk van de inwendige echo), maar dat heeft mij wel weer onzeker gemaakt. Het is dus afwachten... vandaag voel ik mij 'minder' zwanger, maar weet niet of dat ergens op slaat. Maar goed, nogmaals dank voor jullie antwoorden!
Liefs,
 
Terug
Bovenaan