kinderopvang toeslag...

Hallo,

Na heerlijk bij mijn zoon, van inmiddels 9 mnd, te hebben thuisgezeten ga ik a.s. feb weer ad slag voor 2 dagen. Nu heb ik heb een vraagje...
Onze zoon gaat voor 1 dag naar oma en voor 1 dag naar de creche. Wat zou nu het voordeligste zijn? En hoe meld je ad belasting dat je weer aan de slag gaat? Je krijgt de factuur vd creche en moet je wel voorschieten, niewaar? Da's een hoop geld.
En hebben jullie ook wel eens gedacht; waar halen we het geld vandaan?

En zijn er nog meer regeltjes en/of foefjes?

Als het echt allemaal zo voordelig is kan ik hem net zo goed 2 dagen naar de creche brengen...

Alvast bedankt L

 
hoi,
de belasting kan uit rekenen hoe veel je terug krijgt van hun.\door middel van je inkomsten enz.
bij ons viel het erg bedrogen uit, maar dit jaar is het veranderd en moet je dus echt voordeel er van hebben.
je kan de belasting dienst even opbellen hiervoor of via www.belastingdienst.nl
maar je moet het wel snel aanvragen want met geld innen zijn ze reuze vlot maar met het terug storten kan je wel even je geduld gebruiken....
groetjes
 
hoi,

Mijn dochter zit ook pas op de creche sinds 1 januari 2007.
Met inschrijven vragen ze je naar je inkomsten en moet je loonstroken meenemen.
hun gaan dan een formulier invullen en stellen een aantal vragen.
Bij de inschrijving vroegen ze ons ook of de kinderopvang toeslag van de factuur afgehaald werd dus de belasting stort het geld op de rekening van de creche en wij
krijgen dus alleen de factuur wat ons eigen bijdrage is.
In het geval van mijn dochter die 2 dagen gaat blijft onze eigen bijdrage 62 euro
dus dat viel ons reuze mee wij hadden gerekend op iets van 200 euro p/m.
maar door de nieuwe wetten ed is de opvang goedkoper dan vorig jaar geworden.
dus ik denk dat je beter de creche kan opbellen en daar even vragen hoe het werkt met inschrijven.

veel succes

Groetjes Yolanda
 
Hoi,
Het viel mij alles mee hoor. We moesten doorgeven wat onze maandinkomsten waren en dan zouden zij de aanvraag doen. Voor de tijd die het duurt dat de toeslag wordt toegekend schiet het kdv deze kosten voor. Wij krijgen alleen de rekening voor ons deel. Heb hem nog niet gehad trouwens. Maar t rekenvoorbeeld was erg positief, veeeel goedkoper dan ik dacht. Vraag t gewoon bij t kdv van je keuze, daar zijn ze heus klantvriendelijk genoeg om je alles uit te leggen. Succes! Gr Joeki
 
hi, je kunt het ook gewoon zelf doen, ook met terugwerkende kracht hoor.
ik heb nu een formulier liggen over 2006 en over 2007.
de belastingen gaan misschien niet zo snel, maar t komt wel...
even formuliertje downloaden van de site, en je hebt thuis alle tijd om je belastinggegevens in te vullen. als je het niet weet, doe je een intelligente gok wat je eindloon is bijvoorbeeld.
ons KDV is nogal van 'doe het vooral zelf, wij hoeven niet te weten wat u verdient' en ik vind dat prima.
je kunt ook nog bellen met een vriendelijke mevrouw of mijnheer als je er niet uit komt.

succes Miep
 
Terug
Bovenaan