Kinderopvang, wat kost dit?

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Dit heeft niet veel met de zwangerschap zelf te maken, maar ik weet zeker dat 1 van jullie mij wel kunnen helpen met de vraag wat kinderopvang kost? Ik heb hier geen ervaring mee, maar weet wel dat er een Wet kinderopvang is. Maar wat ben je dan ongeveer per maand kwijt?

Groetjes Mineko

Dat is van een aantal dingen afhankelijk.
Ten eerste natuurlijk voor hoeveel dagen je opvang aanvraagt en te tweede van je (of jullie) inkomen.
Je krijgt  een deel terug van de belasting.  
Ik was voor 1 dag in de week 38 euro kwijt per maand.
Sil

het beste kun je even kijken wat de kinderopvang bij je in de buurt rekent. dan ga je naar de site van de belastingdienst. daar kun je dan met het tarief van de kinderopvang en je eigen salaris berekenen hoeveel je zelf dient te betalen.

Wij betalen bruto per uur 5,69 voor de opvang, in totaal voor 2 kinderen, 3 dagen per week, moeten wij aan het kinderdagverblijf 1569 euro betalen. Wel krijgen we, sinds 1 januari 2006 en sinds de komst van de tweede, enorm veel terug van de belastingdienst, ruim 1100 euro. Dus per saldo betalen we nu ongeveer 450 euro per maand voor 2 kinderen.

Inmiddels zijn we, door alle maatregelen van deze en het voorgaande kabinet, voor 2 kinderen minder geld kwijt dan in 2005 voor 1 kind, ondanks dat onze werkgevers destijds meebetaalden.

Ik weet niet wat jullie inkomen is, maar wij vallen in de hoogste categorie en krijgen toch nog zoveel terug. Als je richting modaal gaat, kost het uiteindelijk nog veel minder.

Groetjes,
Lotje

Hoi,

Het ligt er ook aan wat je zelf verdient!!
Als je beneden het modale inkomen zit krijg je echt heel veel terug van de belasting. Kyra gaat vanaf 8/10 3 dagen in de week (nu nog 2) en dan moeten we geloof ik 92 euro per maand betalen terwijl... als je niets terug vraagt het bij ons 785 euro per maand is. Het is dus zeker de moeite om dit aan te vragen bij de belastingdienst :)

Groetjes,

Frieda
Mv. Kyra 07-06-2007

Wij betalen 255 euro per maand aan de creche en krijgen 164 euro per maand terug van de belastingdienst, netto betalen we dus 91 euro. Nu hebben wij samen wel een leuk inkomen, dus als je minder verdient krijg je veel meer terug. Kijk even op de site van de belastingdienst, onder toeslagen kun je alles uitrekenen.
Wat kosten betreft zal je gemiddeld zo'n 250 euro kwijt zijn per maand per kind per dag in de week. Snap je hem nog? Dus als 1 kind 1 dag in de week naar de creche gaat betaal je 250 euro. Voor wat je terugkrijgt dus even op de site van de belastingdienst kijken.

groetjes, Ellen

Hai

Wij hebben het uitgerekend op www.toeslagen.nl

Groejes

Mijn zoontje Dayden gaat 14 dagen in de maand naar het kdv.
De ene wk 4 dagen, de andere wkn 3 dagen.

De overige dagen is hij bij zijn vader.

Ik betaal elke maand 1392 en krijg 1308 daarvan terug.

Ik ben alleenstaande moeder, dus krijg echt ontzettend veel terug.

Terug
Bovenaan