Kinderopvang/ Werk!

A

Anoniem

Guest
Hallo Meiden !

Hoe issie ???

Nou hier gaat het best wel goed , alleen was ik net ffies m,n kinderopvang aan het berekenen wat ik dan zelf moet betalen en kom ik uit op zo,n 403 euro!
Voor 2 kinderen die 4 dagen  na de bso gaan en Milad die 3 dagen na de dagopvang gaat!

Ik vind dit vet veel dit kan toch niet ??? Ik heb een partime baan en m,n man staat ook parttime op papier omdat de ijssalon z,n omzet nog niet haalt !

Dus samen komen dan op zo,n kleine 1200 euro !

Ik krijg een deel van de belasting en een deel van de gemeente en ik heb net een mail gestuurt na die vrouw van de gemeente .

Wou graag weten of er meer meiden zijn die hier mee te amken hebben gehadt en nu hebben .

Dank je

Liefs Anna

Hoi Anna,

Dat klopt volgens mij niet hoor. Je moet jouw jaarinkomen en dat van je man van 2008 berekenen (of laten berekenen)
En je moet de kinderopvang uurprijs en aantal uren per kind invoeren en dan wordt het berekend.
Als je hulp nodig hebt wil ik je wel helpen, maar ik weet bijna zeker dat je met 1200 netto een stuk meer terug zou moeten krijgen. Ik verwacht dat je zelf maximaal 100 euro zelf moet betalen.

groetjes MAris

Ik ben het met Maris eens. Kijk even of iemand je kan helpen dit te berekenen. Ik moet ook maar hooguit 150 euro betalen voor Rik zelf en dan hebben wij een fultime en een partime salaris! Je moet even goed bekijken. Enne ik krijg ook nog kindertoeslag (nee geen kinderbijslag!!), dit is een bedrag voor huishoudens die niet zoveel verdienen en ik krijg dit dus nog extra van de Belastingdienst elke maand! Ook dit moet je maar eens controleren! Want met 1200 euro moet er meer te halen zijn meid!

X Saskia

P.S. Succes!!

Hoi Anna,

Kindertoeslag kun je inderdaad ook krijgen. En als je geluk hebt kun jij ook nog een extra toeslag krijgen omdat je werkt, maar het algehele salaris wel laag ligt.
Weet even niet hoe het heet.... Heb je niet iemand in je buurt die je kan helpen?

groetjes Maris

Hoi
Ik lees net je vraag en wil toch even reageren: Het blijft een hoop geld hoor, maar volgens mij kan het wel een beetje kloppen ben ik bang.

Voor 3 dagen dagopvang is de rekening toch zo rond de 800 in de maand totaal? Daarvan afhankelijk van inkomen krijg je iets terug, zal misschien 200 euro eigen bijdrage zijn??!
Maar voor je andere 2 maak je veel gebruik van de BSO.
De BSO rekent meestal ook zo 5 a 6 euro per uur en als ik bij jou lees dat ze 4 middagen gaan, zijn dat zo 15 uur per week per kind, is al gauw 350 euro per maand per kind, dus maal 2 zou dat rond de 700 euro in totaal zijn, dus daarvan ook een eigen bijdrag van ongeveer 200? kom je idd rond 400 uit.

Dus je "verbruikt" zo'n 1500 euro per maand en daarvan dan 400 euro zelf betalen.....
Ben met je eens dat het veel geld is, maar aan de andere kant:
je hebt per maand dus 250 uur opvang nodig...en ja...ook dat moet worden betaald.
Maar nogmaals: dit is afhankelijk van inkomen dus kan het bijna niet, als je wat minder verdiend dat je eigen bijdrage ook zo hoog is.
Ik zou het effe goed checken want geloof me: wijzigingen gaan niet heel makkelijk bij Oom Belastingdienst

Heel verhaal....sorry, maar ik wilde een uitleg-poging doen
Groet van Joke, mama van Sanderijn

Hoihoi,

Klopt denk ik niet hoor, ik heb toevallig net zelf berekend op http://www.minocw.nl/berekeningkinderopvang/  wat we volgend jaar gaan betalen aangezien er minder door de overheid verrekend gaat worden. Ik kom uit op rond de 400 uren voor kdv 3 dagen en voor 2 kids bso voor 3 dagen (en met verplichte vakantieopvang van 10.5 week) en ik zit met mijn alleen mijn parttime salaris alboven de 1200 euro.

Ik ben even zo brutaal geweest om het voor je in te vullen met jullie salaris en met onze gegevens van de kinderopvang (van 3 bso dagen 4 bso dagen gemaakt) en dan kom ik uit op 114 euro voor jullie. Dat scheelt nogal wat he. Zou het even met jullie exacte gegevens invoeren op bovenstaande site en dan is dat echt geen 400 euro denk ik.

groetjes chimene

Hey Meiden

Thx voor al jullie reacties !

Ben een beetje laat met reageren , met werk en 3 kids zit ik niet eerder op de bank rond half 8 s,avonds hahaha en ben dan te moe om de pc dan aan te doen :s

Maar goed heb in ieder gval zelf gebeld met de kindermedier en ik krijg de volledige vergoeding van de gemeente ! hoef dus niks zelf te betalen

Ik hadt het uitegerekend van m,n gegevens van de belasting en daar kwam ik uit op 403 , maar omdat de gemeente dus ook een deel betaalt , betaalt de belastingdienst dus minder uit hihihi

Maar goed de zorgen zijn uit de lucht hahaha

Bedank allemaal !

Ik ga nu werken

Doeiiiiii fijne dag allemaal !

Hoi Anna,

Fijn dat je er uit bent!! Super, kan je met een gerust hart lekker werken.

groetjes Maris

Terug
Bovenaan