Kinderopvang

<p>Beste ouders, </p><p>Zelf werk ik met veel plezier in de kinderopvang en vang elke dag die vrolijke kindertjes op na schooltijd. </p><p>Nu ben ik zelf zwanger en loop tegen een probleem op. Ik ben sinds 2 weken alleenstaand en heb dus opvang nodig in de middag. Helaas kan je nergens in mijn omgeving opvang vinden voor een halve dag. Ook niet bij gastouders. </p><p> </p><p>Ik heb eigenlijk 4 middagen in de week (schoolweken) en 3 hele dagen opvang nodig in de vakantieweken. </p><p> </p><p>Eigenlijk is het bizar, dat ik werk in de kinderopvang maar voor mensen zoals mij, zelf geen passende oplossing is... </p><p> </p><p>IS hier iemand met de goude tip?</p>
 
Kun je geen opvang vinden omdat er geen plekken vrij zijn om je kind op dit moment op te gaan vangen? Of omdat ze geen opvang bieden voor halve dagen? Dit laatste zou ik erg vreemd vinden namelijk. Elke opvang hier in de buurt bied opvang wanneer jij dat wilt. Of dit nou hele of halve dagen zijn of zelfs maar voor 2 uurtjes ter overbrugging...
de opvang waar mijn dochter heen gaat is trouwens ook nog eens 24/7. Zou dus niet zo goed weten waar je je kind dan heen zou moeten doen. Er zijn toch zat moeders die partime werken en dan ook halve dagen? Geen opa's en/of opa's of vriendinnen die het eerst even zouden kunnen doen totdat je wel een passende oplossing hebt gevonden?
 
Mijn kindje kan ik helaas niet meenemen naar het werk. Je kan alleen in mijn omgeving opvang vinden voor hele dagen. Dan moet ik verplicht 11 uur per dag afnemen terwijl ik maar 5 uur per dag nodig heb. Helaas is er geen oma of opa lichamelijk in staat om de kleine op te vangen... ook wat het aantal uren waar je een toeslag voor krijgt zijn je eigen werk uren. (25 per week) daar kan ik dus mijn kind 2 dagen voor brengen. Ik kan helaas niet 800 euro in de maand betalen voor opvang dat ik helemaal niet gebruik...... 
Bedankt voor jullie reacties! 
 
 
Gaat je kind naar school? Mss met andere ouders een ruilsysteem? Mijnkund bij jou op maandag en ik jouw kind bij mij op dinsdag bij wijze van? Dan heb je 1 dag minder betaalde opvang nodig. 
 
Terug
Bovenaan