kinderopvang

A

Anoniem

Guest
hoi

weten jullie al hoeveel uur jullie na de bevalling willen gaan werken?
en op wat voor manier willen jullie de opvang gaan regelen kdv ,oppas,gastouder
ik werk zelf momenteel 24uur in wisseldiensten pw
na de bevalling zal ik 24uur moeten blijven werken omdat ik morgen in een hogere functie begin en het minimale wat je dan moet werken is 24uur
we zijn het nog aan het overdenken maar kiezen waarschijnlijk 1dpw voor het kdv
en hopen 1dpw met familie op te vullen ook is mijn man in de positie 1a2 dagen per maand thuis te werken en in de 2weekenden per maand dat ik werk is mijn man ook thuis

liefs ilona

Hoi Ilona,

ik ben na de geboorte van m'n zoontje ook 24 uur gaan werken. Daar voor werkte ik gemiddeld zo'n 32 uur per week, soms meer. Ik werk ook in wisselende diensten en om het weekend. Wel heb ik na m'n zwangerschapsverlof vaste dagen gekregen waarop ik werk. Dit kon in goed overleg met m'n leidinggevende en de rest van het team. Welke dienst ik op zo'n dag heb is wel flexibel.
Wij hebben het als volgt opgelost. M'n vriend is op maandag thuis (ouderschapsverlof, werkt daarnaast nog 4x9 uur), op woensdag past m'n moeder op en als ik het weekend werk heb ik altijd 3 nachtdiensten. Ik ga er vrijdagavond in en kom er maandagochtend uit. Qua oppas natuurlijk ideaal, maar best pittig voor beide ouders. Ik wil op termijn toch wel op zoek naar een baan waar ik geen weekenden meer hoef te werken.
Succes met puzzelen!

Groetjes,
Margrethe

Meiden,

Ik werk momenteel 35 uur. ben wel van plan om terug te gaan naar 28 uur of nog wat minder. Dit ligt helaas helemaal aan het feit of mijn partner straks in zijn nieuwe functie qua salaris omhoog gaat. anders kunnen we het niet helemaal rondbreien..
Ik hoop ook dat mijn moeder 1 dag in de week wil oppassen.. of mijn vader natuurlijk..

hoi

de weekeinde blijven indd vervelend om te moeten werken
mocht ik ooit van baan veranderen dan eentje voor   doorde weekse dagen
ondanks dat je van de belasting een hoop terug krijgt zijn de prijzen van het kdv me toch nog wel tegen gevallen

groetjes ilona

Hoi,

Ik werk nu 24 uur en ga straks 16 uur werken. 1 dag past mn moeder dan op en 1 dag naar het kinderdagverblijf.
Nog een tip als je ook kiest voor kinderdagverblijf: www.denationalecrechetest.nl  hierin kun je precies zien hoe andere ouders de kdv beoordelen die jij voor ogen hebt. Zo kan je zien of hij een beetje goed aangeschreven staat. Met allerlei handige tips.

Liefs Reneke

Hee,

Wat handig die website, ga ik zeker ff checken!

Ik werk nu 40 uur en ga straks naar een contract van 36 uur. Dan neem ik  1 dag ouderschapsverlof (wat gelukkig betaald is bij m'n werkgever) en dan ga ik nog 3,5 dag werken. Wij gaan voor 2,5 dag kdv zoeken en 1 dag naar opa/oma. Als ik uiteindelijk 3,5 dag te veel vind dan ga ik 3 dagen werken, maar wil eerst 3,5 proberen.

Groetjes!

Terug
Bovenaan