Kinderopvang

Hallo
Per januari gaat onze zoon naar de kinderopvang, hij is dan ruim 5 maanden. Ik wil graag van jullie weten hoe jullie dit ervaarden met jullie kleintjes van dezelfde leeftijd. Hoor van andere moeders dat ze toch wel moeten wennen aan het lawaai en daardoor slecht eten en slapen op de creche. Graag ervaringen !
 
Mijn dochter gaat al vanaf haar 4de maand naar het KDV ( kinderdagverblijf) en ik heb er nog steeds een heel goed gevoel over. Ik merk weinig aan haar, dat het op het KDV druk is en zij dara later op de avond last van heeft.
Ze vind het erg interessant daar, ligt lekker te spelen als ik binnen kom, drinkt de fles goed bij de leisters. Ze heeft een eigen bedje, kijkt veel in het rond, vind alles daar interessant.
Ik ben blij dat het zo goed gaat,dan voel ik me ook goed!
 
mijn zoon gaat sinds hij 6 maanden is en hij vindt het top, is vooral geintresseerd in de andere kindjes. Hij heeft ook zijn eigen bedje, hij eet en drinkt goed, lacht naar de leidsters als we 's ochtends binnenkomen. Bovendien is daar best wel regelmaat, hij krijgt op dezelfde tijden eten en drinken als thuis. Bovendien slaapt hij daar ook goed. Ik ben ook erg blij dat het zo goed gaat. Bovendien mag je altijd bellen.
Sterkte
 
Hallo,
Onze zoon gaat nu 5maand naar het kdv. Hij vindt het helemaal te gek. Ik heb goede ervaringen met de leidsters daar. Zeker aan het begin sliep hij daar heel veel(door al die indrukken). Nu is hij veel op en "speelt" met de anderen.
Groetjes
 
Niks voor mij, maar dat is heel persoonlijk. Mijn zoon gaat naar een opvangmoeder, daar is nog een ander kind en ze kunnen het heel goed vinden samen. Hij krijgt daar veel aandacht, en liefde, want het is een superlieve vrouw die dol is op kinderen. en ze heeft prachtige spulletjes en een prachtige kinderkamer. Kortom, ik ben zelf heel blij hiermee. Het andere kindje zat eerst op een KDV maar de moeder was niet tevreden, en heeft hem nu dus bij de opvangmoeder.

Zelf heb ik geen ervaring met een KDV, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen hem naar zo'n plek te brengen.

Succes met je wat je ook beslist
 
wij wilde eerst een opvangmoeder, maar na bij iemand op gesprek te zijn geweest, echt niet meer. Ik vindt de leidsters op het KDV zo leuk, veel beter als die opvangmoeder, bovendien is op zo iemand geen achtervang, controle of niks. Degene waar wij bij waren gaf ook toe af en toe haar dochter van 16 te laten oppassen als ze even weg moest. Kortom, ik zou er heel goed over nadenken, wij zijn tot de conclusie gekomen dat voor ons een KVD beter is en ik heb er ook helemaal geen spijt van.
 
Mijn zoon gaat nu ongeveer 2 maanden naar het kdv. Hij is nu 6 maanden en ik eerlijk zeggen in het begin was het wel wennen hoor voor hem ( en mij). Hij heeft in het begin veel moeite gehad met de drukte,lawaai maar nu gaat het heel goed.
Misschien is het een idee om hem te laten wennen voordat hij "echt" naar het kdv gaat. Vaak kan dit wel in overleg met de leidsters.
Veel succes!!
mama van Sem
 
Ik werk op een kinderdagverblijf, ik merk dat de kindjes in het begin inderdaad wat minder eten en slapen. Maar als ze eenmaal gewent zijn dan hebben ze het goed naar hun zin. De kindertjes worden wel sneller zelfstandig. Dat komt omdat de leidsters natuurlijk veel meer kindjes hebben en moeten de kinderen vaker voor zichzelf opkomen. Ook leren ze vaak veel sneller zelf hun flesjes vasthouden en zelf brood eten enz.
Mijn kleintje gaat ook in januari naar mijn eigen kdv, maar ik vind het ook nog spannend. En dat terwijl ik weet dat ze in goede handen is.

Succes
 
Terug
Bovenaan