kinderopvang?

Hoi hoi,
Weten jullie wat de kosten zijn voor kinderopvang/creche?
Het gaat om 1 dag in de week óf 2 ochtenden in de week  .
En wat krijg je dan terug van de belasting?
Wie heeft tips waar je dan moet zijn?
Alvast mijn grote dank!
Groetjes, Nicole 15w4d
 
Hoi,

Mijn zoontje gaat ook naar de creche, 3 dagen. Wij betalen 5.48 euro per uur. Het ligt er denk ik ook even aan uit welke plaats je komt. Marijn gaat in Den Haag naar de creche van Stichting Dak. Je moet even kijken op www.belastingdienst.nl kijken, daar kan je namelijk een programma dowloaden waar je kan uit rekenen wat je van de belasting krijg. Het ligt er helemaal aan of je werkt, wat je verdiend, wat je man/vriend eventueel verdiend. Dat kan je daar allemaal invullen en dan rekent de computer uit wat je ongeveer kan krijgen.
Je moet er even voor gaan zitten, want natuurlijk willen ze alles van je weten.
En ja wat de creche betreft, gewoon kijken wat er bij jou in de buurt is en even opbellen, zij kunnen je vast verder helpen. Ik weet het, want ik werk zelf ook op een creche.
Hopelijk heb je hier wat aan. Als je nog wat wil weten dan zie ik je vraag wel.

Groeten Saskia
 
Hoi Saskia,
Bedankt voor je antwoord. Ik heb hier en daar al wat rond gekeken op sites,
maar  weet nog niet goed of ik er gebruik van ga maken, dat is afhankelijk van een aantal factoren.
Groetjes, Nicole
 
voor 1 dag in de week betaal je gemiddeld zo'n 250 euro per maand. Met een beetje mazzel krijg je 1/6 daarvan terug per werkgever, en je kunt nog wat bij de belastingdienst terugkrijgen, maar dat is afhankelijk van je inkomen. In principe is het zo dat als je een relatief laag inkomen hebt, je ongeveer 1/3 van de belasting terug krijgt. Zoals hierboven al gezegd, kijk even op de site van de belastingdienst.

groetjes, Ellen
 
Terug
Bovenaan